Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 12 mars 2010

Av Ann - 12 mars 2010 21:36

Ikväll när jag stod i boxen hos Mellis och borstade henne så blev borsten full av hår direkt. Jag gick ut, med boxdörren öppen, och slog av borsten utanför och hon stod snällt kvar och tittade efter mig.

Kom då på att det är ju bättre att stå ute och borsta istället, så jag sa till henne att hon kunde komma. Hon kommer då ut till mig och går förbi mig ute och jag säger: nej, kom hit, jag ska ju borsta dig, varpå hon vänder och kommer tillbaka till mig. Sedan står hon snällt där medan jag borstar och när jag är klar säger jag bara: nu går vi in vännen, går före in i stallet, med henne efter mig. Det måste ju vara någon sorts komunikation..!


Härlig känsla  


  

En vintrig bild som jag tycker mycket om, den är tagen för ca 6 år sedan.



Av Ann - 12 mars 2010 20:37

Jaha, då var det kväller igen. Barnen sover och det är lugnt och skönt. För lugnt, tror mannen somnade med barnen... eller?


Ska snart gå och ta in hästarna, det gick ju bra att vara ute utan täcke idag. Kanon väder hela dagen, underbart! Har sett att hästarna har rullat sig x antal gånger i snön idag så förhoppningsvis så har lite päls försvunnit.

Var och sneglade på sommarhagens staket och det var ingen rolig syn. Har lite att göra där så fort snön försvunnit och det går att börja med sånt. Stolpar som behöver rätas upp, trådar som hänger och så ska vi utöka den ytterligare med en skogsdunge. Kommer att bli bra när den blir klar men faktum är att det är något av det tråkigaste jag vet...


Imorgon kommer en vän och hämtar vår barnvagn, hon ska snart ha så det är väl på tiden att få hem den!

Av Ann - 12 mars 2010 10:41

Jag var bara tvungen att ta mig ut på en promenad i det fina vädret och det var sååååå skönt! Hade kunnat vara ute hela dagen idag tror jag, det suger verkligen att behöva vara inne. Hästarna står i solen och bara njuter!  

 

Visst är det trist att inte kunna bestämma själv vad man ska/vill göra varje dag?


Eftersom jag inte har tagit några roliga kort idag (vet inte vad jag ska ta på...) så lägger jag in två kort på pappan, Tendencioso IV (Teddy) till fölungen i Mellis mage! Hon har nu varit dräktig i 203 dagar!


  

Tendencioso IV och Sara


  

Han är så vacker!





Av Ann - 12 mars 2010 07:08

Har nyss varit och släppt ut hästarna, stod i valet och kvalet om Mellis skulle få ha täcke på sig eller inte. Det skulle ju eventuellt kunna bli snö idag... Bestämde mig för att hon skulle ha täcke på sig men när jag stod med henne i hagen så tog jag av det. Solen var ju på väg upp och det var ju skööööönt ute! Dessutom fäller hon massor så det är  nog skönt att kunna rulla sig utan täcke. Det är ju inte värre än att jag går ut och sätter på det om det blir dåligt väder...


Men visst är det vackert när det är vinter och massor med snö...

  


...men nu längtar jag till våren och sommaren...

  

...och värmen... trodde aldrig jag skulle säga det...  



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards