Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 23 mars 2010

Av Ann - 23 mars 2010 22:10

Jaha, då har jag efter mycket möda och stort besvär fått ihop ett kottdjur.

Tim ville göra en hund, jag ville göra vad som helst, bara det var enkelt, av kottar och ett djur. För det var det vi skulle göra.

Det blev ingen hund... det blev inget känt djur överhuvudtaget...

Det blev en korsning mellan en hund och en gräshoppa.

  


Det fick bli ben av tandpetare. Tanken var att allt skulle vara av det jag hittat i skogen, men allt eftersom tiden gick och kottarna var ruttna, pinnarna blöta och icke medgörliga så sänkte jag kraven... Fuskade till det med lim dessutom för att allt skulle sitta kvar men för säkerhet skull tog jag nu även ett kort på den, ifall den ramlar sönder... bildbevis ni vet..!


Jösses vad jag ogillar att pyssla..! För hur svårt kan det va? Ska det här verkligen behöva ta flera timmar?

Av Ann - 23 mars 2010 14:28

Vilken skitdag idag...

Kottdjuren gick inte att göra som jag tänkt så nu är jag inne på min andra vända. Barnen har lovat att hjälpa mig den här gången... förmodligen blir det bättre då..!

Och eftersom jag har fått gå ut och pulsat i snön flera gånger för att hämta kottar och pinnar mm så regnar det ju naturligtvis... ganska mycket...


Dessutom har jag galet ont i huvudet.

Och med allt regn och snö som smälter så blir det ju knappt nå skitigt i hagen heller... (tur för hästarna att de har regnskyddet!)


Jag säger bara - vilken skitdag...

Undrar om barnen låter mig sova en stund om de får spela på datorn..?

Pedagogiskt? Nej, inte så värst... men det brukar funka!

Av Ann - 23 mars 2010 07:34

Det småregnar hos mig!

Trodde väl aldrig att jag skulle bli glad för det men just nu, hellre regn än snö, nu vill jag ha vår!


Imorgon ska jag åka till Karlstad, känner mig väl egentligen inte riktigt redo för det men det ska ändå bli kul att träffa alla igen. Förra gången hade jag magsjuka och var inte med så det är ett tag sedan.

Det känns ganska lyxigt egentligen när vi är där. Vi sover på hotell med världens godaste frukost och äter ute på kvällen. Ofta hinner vi med en shoppingsväng på stan innan maten på kvällen. Men den här gången ska stanna kvar på skolan längre för att jag missade HLR förra gången och får ta igen den nu. Så jag slutar inte förrän klockan 20.00 Det blir till att äta själv... Men det går det med. Så det blir en mastig dag!


Så idag är det plugg för tentan och miniexan som gäller och ikväll är det badminton för Tim. Och så ska jag göra ett djur av kottar och sten hade jag tänkt, som ska med till Karlstad.


Slänger in en bildbomb till med gamla kort på de levande 4 bentingarna som står där ute!


   

Jag börjar med Mellis...

      



 

...och avslutar med Hilma!


  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards