Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 26 mars 2010

Av Ann - 26 mars 2010 22:19

steg idag får väl duga + att jag faktiskt har haft gymnastiska övningar i badet i två timmar. Enligt en omvandlare som jag kollat på så får jag lägga till 5500 steg? Kan det verkligen stämma?

Men jag är nöjd! Om man försöker hålla sig över 15000 steg per dag så borde jag inte gå för lite ivarjefall.


Nu har jag fått ont i handleden av att ha borstat hästarna. Jag säger det varje år, herre jösses vad mycket hår! Hur mycket kan det finnas liksom?!

Jag sliter ut en ryktsten varje dag tror jag...

Hilma alias rugguggla, ser lite kul ut för det har släppt mer päls på vissa ställen så det ser lite (väldigt) skabbig ut!


Detta tycker jag är en skön stund på kvällen, alla ligger och sover utom jag...


Tack och gonatt!



Av Ann - 26 mars 2010 19:28

Den här dagen har inte varit så speciellt intressant.

Jag har gått en promenad, varit och badat med barnen (jag gillar inte att bada men det gör att jag ligger på + hos barnen!), handlat och sedan har vi haft myspys med tacos och godis. Dock inget godis för mig...

Nu är det snart bara mitt lilla roliga kvar... disken...


Det känns inte riktigt som fredag när man måste plugga hela helgen...

Tänker dock inte plugga mer idag så lite fredag blir det. Men hoppade över en shoppingdag med Anna imorgon till fördel för pluggerit. Det sved...

Tur jag har hästarna och barnen så jag kommer ut lite och får lite mysiga pauser.


Har också försökt lägga in ICE i min telefon med hmmm dåligt resultat. Det slutade med att Magnus fick hjälpa mig och då tror jag att det funkade. Men han undrade vad det var för något för det hade han aldrig hört talas om. Har ni det? Vet ni vad det är?


Ska bli intressant att se vad stegräknaren stannar på ikväll sen!

Av Ann - 26 mars 2010 07:29

Vaknade till ett fasligt liv imorse. Det var en milljon (okej, kanske inte riktigt så många, men nästan) fåglar utanför som kvittrade (förde ett förfärligt oväsen) Till det så stod kattuslingen (Snurre) och gapade som bara han kan, och ville ut.

För att få tyst på det så skickar man ju ut katten till fåglarna så var det löst!


Ute var det riktigt dimmigt idag. Som det I-landsproblem man har så funderade jag på den vanliga frågan jag har nuförtiden, täcke - inte täcke. Inte täcke vann den här gången, jag tycker ändå att det var hyfsat varmt ute och inget regn. Blir det regn får jag väl fixa det då. Jag är ju hemma.

Jag antar att intresseklubben har antecknat! 

  


  

Och hagen ser ju gosig ut... blir till att mocka den ordentligt när lite mer snö försvunnit.


Det är nu inte många dagar till tentan... Nästa onsdag smäller det till. Och eftersom jag skulle behöva plugga dag och natt tills dess så fastnade jag givetvis här...


Och angående mina steg igår... så har jag mätt och vägt mig idag. Det är andra veckan som det inte har hänt någonting alls... Fast jag antar att jag får vara nöjd med att inte ha gått upp, ivarjefall efter den här veckan...

Den här stegräknaren får mig att få lite gå ångest. Och det kanske är precis det jag behöver så att jag tar mig ut!


Så summa summerumma, en ganska bra morgon, det är ju fredag!

Om man bortser från att jag (i ett svagt ögonblick) har lovat mina barn att åka till badhuset på fredagarna efter skolan... det förmörkar ju aningens den sköna känsla som fredag annars inger..!

Men, vad gör man inte för sina barn, man får ju offra sig, även om det innebär exponering av... hmmm.... stor kropp offentligt... *ryser*


Godmorgon!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards