Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 30 mars 2010

Av Ann - 30 mars 2010 22:45

då jag förhoppnings överlevde tentan och sen tänker ta några dagar ledigt..!

Kanske jag skulle tröstshoppa imorgon och se om det känns bättre efter tentan? he he ja... kanske ingen dum idé..!


Eller också kan jag skylla på att jag släpade in 40 buntar i transporten och från transporten till stallet UTAN handskar så jag kan nog inte hålla i en penna... 

tänker jag efter lite till kan jag nog komma på fler mer eller mindre bra ursäkter till varför jag inte kan åka och skriva tentan...

 


Tack och lov för barn och hästar! Dem får mig att glömma bort magont och annan stress för några ögonblick genom ömma kramar av små armar, pussar av blöta små munnar, eller varma blåsningar, gnäggningar och mjuka mular. Även om det ofta är dem som orsakar det... men det är dem ögonblicken som gör att det är värt allt det jobbiga och tråkiga!

   



Av Ann - 30 mars 2010 20:43

Det känns som om jag går mot min domedag... jag försöker att vänja mig vid tanken på

-att jag går bara dit för att se hur tentan ser ut

-det är inte hela världen att jag inte kommer att klara den

-jag är inte ensam om att göra om en tenta


men jag får så ont i magen ändå...


Av Ann - 30 mars 2010 16:23

varit och gjort mitt motionspass för dagen, hämtat hö.


innan var det ganska tomt...  


och nu är det om inte fullt så åtminstone mycket mera!




Och solen skiner  och jag ska och plugga... kan det bli bättre?   


Av Ann - 30 mars 2010 07:07

att det är påsk i helgen?

Det var inte jag... förren typ nu..?

Då kommer nästa stora I-landsfråga, är det någon idé att påskpynta nu? Jag menar påsken är om två dagar och sen är den över innan man hinner blinka. Ska man göra sig besväret och gå ut och leta på påsklådan för att sen gå in och pynta för en så lite stund? Hur har ni gjort?

Man kanske kan köpa sig en kärring och en kyckling i affären och ställa upp? Fast... det klart... jag måste nog ändå ut och leta på påsklådan för barnen vill nog ha påskägg och snål som jag är så brukar jag använda samma ägg...

Hur kunde jag missa att det är påsk nu? Trodde faktiskt att det var nästa helg...


Barnen är hemma idag med men jag hoppas att de kan gå imorgon.


När jag väntade på att hästarna skulle äta upp sitt kraftfoder så passade jag på att gå tillbaka in för att släppa ut katterna. Fiffi gick då raka vägen till vattenpölen och började jaga någon inbilad fisk hon med. Så hon och Snurre står och stirrar stint ner i en stor vattenpöl och jagar något. Ingen av dem har tydligen en aning om att katter ska avsky vatten.

Det måste vara något genetiskt fel på dem, de är ju ändå syskon!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards