Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 31 mars 2010

Av Ann - 31 mars 2010 20:23

När snön äntligen kommit igång ordentligt att smälta så upptäckte jag det här:

      

Jag har inte hunnit ta bort löv och gran/tallris än men de letar sig upp!


När jag såg det här kändes det som om våren är på väg...


...och snart ska jag ut och gå i regnet..!   


Men det bra med att det regnar är att snön försvinner lite fortare så jag klagar inte.


Har också lovat hästarna att de ska bli riktigt ompysslade ikväll, för med all försök till tenta plugg så har det blivit lite dåligt med den varan sista kvällarna...

Av Ann - 31 mars 2010 16:04

Så har två av mina klasskompisar hjälpt mig att tröstshoppa.


Att de inte bankade ner mig i jorden var ett mirakel, de tyckte förmodligen att jag var hur dryg som helst.   

Nästan allt de tog fram ratade jag, själv hatar jag att titta på kläder åt mig själv, det är dessutom jobbigt att prova.

När man sen står där i det skarpa ljuset i provhytten så undrar man alltid vad det är för flohabba som står där.

Det nästa man tänker på är hur i h-sike man ska komma i de där trånga plaggen..?

Man svettas, det är trångt, kläderna är trånga, för det är märkligt hur snygga klädesplagg ser ut där de hänger på galgen eller provdockan och hur annorlunda de ser ut när man själv får på sig dem!


Vi hade dessutom lite olika syn på vad som är lagom, sitter åt och hänger löst och skönt..!


En tanke som slog mig var att (jag hoppas det blir rätt nu... har ju nyss haft tenta på det...) varför är inte speglarna i provhytterna lite konkava?


Men... jag hittade lite åt barnen och lite åt mig!


Så puss till er Evelina och Sabina som släpade med mig i de värsta butiker man kan gå i (om man inte ska handla åt barnen förståss...) klädaffärer!


Tidigare pratade vi om att åka till Ullared. Bara tanken på mig där var tydligen skrattretande..!

Fast jag vill fortfarande dit!


Nu ska jag åka och handla ägg i en riktig lanthandel, annars har jag inga fler ska eller måsten idag!




Av Ann - 31 mars 2010 10:16

på ca 1.5 timme...

hur det gick?

Ja, vad tror ni? Har man suttit i 1.5 timme där det är beräknat 4 så kan det inte ha gått så bra... och nej... jag skrev inte på allt.

Det blev totalt kaos i min hjärna, jag blandade ihop i stort sett allt så kanske att de får sig ett gott skratt ivarjefall när de rättar.

Och det är ju bra för då har jag ju roat någon!


Men... jag är glad att det är över, att jag kan ta det lugnt nu i ett par dagar innan jag måste sätta igång med miniexan för att göra den klar till nästa onsdag.


För nu tar jag påsklov i ett par dagar!


Så härligt! Wiiiiiii!!!     (ber om ursäkt för de rosa rosetterna... )

Av Ann - 31 mars 2010 07:14


Många eller ivarjefall några som inte kommer och skriver idag... ska jag behöva fetkugga själv..!   


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards