Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg under mars 2010

Av Ann - 19 mars 2010 07:16

Snön har rasat från taken och det droppar överallt, men lite sol hade inte gjort mig arg... fast... jag är nöjd ändå. Det är fredag, det är + grader om än lite mulet och det är snart helg.

Och helg betyder fredagsmys! ...och den är helig!


Härligt!

...även om det kommer att bli tentaplugg också.

Av Ann - 18 mars 2010 21:12

Glömde visa de snygga grabbarna i går!



Nästa gång ska jag ha rött! sa Pontus när han var klar

     



Tim blev visserligen inte klippt men fick ändå lite färg!

  





Av Ann - 18 mars 2010 19:48

Så har man lagt barnen och läst ett kapitel i Harry Potter igen då. Det är tur att jag själv älskar de böckerna för annars hade det blivit lite drygt med läsning av så många tjocka böcker.


Nu ska jag ut i stallet och fixa för jag har inte hunnit det. Det ska mockas, fixas mat och borstas. Tur att jag satte på täcket på Mellis i morse för det har varit riktig snålblåst och ruggväder i dag.


Någon som vill ha en katt? eller tre?   De dårarna äter sönder mina mattor och klöser sönder min soffa!   

Varför måste man leka och tugga på mattkanterna? Hur kul är det?


Nehej, ut i stallet nu innan jag somnar här inne..!


Av Ann - 18 mars 2010 07:19

Det är den stora frågan..! Just nu är det mulet men några +grader. Hade jag varit hemma hade jag släppt ut utan täcke. Men nu ska jag till skolan i Köping och har då inga möjligheter att åka hem och sätta på täcket om det blir dåligt väder.

Så jag satte på täcket... och tänkte att Lena kanske kan ta av det när hon fodrar lunch, om det skulle bli soligt och fint? Tänkte att det var lättare för henne att ta av det än att sätta på det..?


I-lands problem? Javisst!

Det är en häst och hon klarar sig utan täcke? Javisst! ...men hon gillar inte att bli blöt... *tramsig matte*

Av Ann - 18 mars 2010 00:25

Jag är såååå trött...   

Av Ann - 17 mars 2010 20:01

...var vacker ikväll... Jag såg risballongerna ända hem till mig som små lysande prickar...Det får en att fundera och värdera sitt liv och sina nära och kära lite annorlunda...


Annars så har jag tillbringat min dag med att vara osams med mina barn stora delar av dagen. Tim ville både byta mamma och flytta härifrån, så jag antar att det stora huset med ridhus han lovat att bygga åt mig och honom när han blir stor ligger risigt till... Men som tur var så hade han ångrat sig och ville inte byta ut mig när vi sa gonatt!   


Jag har också åkt och köpt en ny plastborste och några ryktstenar. E som stod i kassan undrade om min borste som gick sönder var typ 20 år..? Absolut inte så gammal, svarade jag. Bara ca 10 år!

Så det var nog dags att byta ut den ändå...

By the way, det finns inget som går upp mot ryktstenen!


Nu... en kul föreläsning..! Kan man väl hoppas på ivarjefall...   

Av Ann - 17 mars 2010 11:10


  



  

Av Ann - 17 mars 2010 07:11

är:


  

och jag är INTE populär!   


Lite senare idag är klippning av Pontus, försök till plugg och lite annat smått och gott.

Godmorgon förresten!



Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards