Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg under mars 2010

Mys

Av Ann - 16 mars 2010 21:42

Egentligen skulle vi väl ha varit på kalas ikväll för barnens enda killkusin fyller år idag. Nu brukar vi oftast försöka åka på helgen för barnen blir så trötta på morgonen efter annars, men eftersom Tim var dålig igår så hade vi inget val. Vi fick stanna hemma.

Har haft en mysig kvällsstund med mina   i stallet istället. Och tog lite

(o)intressanta kort...


Jag började med lillfis, alias raggsocka. Tycker själv att jag har fått bort ganska mycket päls, ivarjefall det allra längsta. Men ändå har hon så mycket päls att den står rakt ut och ibland tom åt fel håll...


  

Ho ho var är du?


  

Jasså, där är du!


Fortsatte sen med den tjocka damen, alias hajen.

  

Kan ni se "lilla" magen? Ibland inbilar jag mig att jag kan känna sparkar. Eller sparkar är väl att ta i, snarare små "duttar". Men jag vet inte... kanske är det bara tarmarna som spelar mig ett spratt för att jag så gärna vill känna sparkar nu..!


Hmmm vilket skitigt stall... undrar vem som håller i städningen där?


Mellis tyckte nog att jag kunde stannat en stund till för hon gnäggade när jag skulle gå. Eller så tyckte hon att det var skönt att jag gick... Fast det tror (hoppas) jag inte. Hon är en väldigt pratig tös.



Av Ann - 16 mars 2010 13:58

Jag och grabbarna har varit ute och det var så skönt! Tim är oförskämt pigg för att vara sjuk och har både ätit och druckit utan problem.


Vi har mockat och fixat till bäddarna både ute och inne och strött massor med halm. Det här är första vintern som jag har haft bädd och det har funkat förvånandsvärt bra, speciellt med tanke på att jag har varit så antibädd förut. Grabbsen har fixat mat, strött (om man kallar halmkrig att strö...) och sopat.

Kul med sällskap även om allt tar dubbelt så lång tid!


  

Ett kort på Tim och Hilma från januari i år då jag också fick hjälp!


Har en fundering om Tim kan ha barnmigrän. Igår fick han akut ont i huvudet och spydde, fick alvedon och blev bra. Han har fått liknande anfall ett par gånger tidigare, där han fått akut jätteont i huvudet och då är det inte vanlig "ont i huvudet" jag menar. Och det ska ju tydligen vara ärftligt och det finns ju i släkten... Någon som har erfarenhet om det eller vet något?


Men... å andra sidan så går det faktiskt magsjuka överallt nu, även på hans skola så ... ja det kan mycket väl vara det med, och får jag välja så hoppas jag att det är vanlig magsjuka och inte barnmigrän...


Hur som helst är de för pigga för att jag ska i lugn och ro kunna sitta och plugga... Det är väl en godtagbar ursäkt för att gå ut istället för att sitta med näsan i böcker?   



Av Ann - 16 mars 2010 07:44

Grattis Evelina på födelsedagen!

Av Ann - 16 mars 2010 07:31

Har två huliganer    hemma. Tim är är lite trött men mår annars bra och är hungrig !? Det blev inget mer igår. Han blev pigg så fort alvedonen började verka. Skönt... för både honom och oss.

Så jag ska nog passa på att vara ute lite i solen och greja lite med hästarna när det ändå inte blir mycket plugg. Får väl i vanlig ordning sitta på natten..!  

Ha en bra dag alla!

Av Ann - 15 mars 2010 21:33

Så varför inte göra något som är riktigt roligt?

Måste erkänna att jag är sugen på att rida och träna...


  


 Ett av de bättre sätten att motionera på tycker jag!


    



Av Ann - 15 mars 2010 18:58

Jaha, då var det dags igen, idag när Tim kom hem från sin kompis så hade han otroligt ont i huvudet. Så ont så han grät... och rätt var det var så kom maten upp... över bordet. Lilla gubben... så nu sitter jag här och hoppas att vi andra ska klara oss.

Men efter en alvedonsupp så är han lite piggare och mår lite bättre igen så förhoppningsvis så är det över... peppar peppar


Annars så var två klasskompisar här idag och vi pluggade intensivt från 9 när de kom till 14.10 med endast en liten lunchrast! Dem hjälpte mig massor så jag fick mycket skrivet. Tack Evelina och Annika!

Kan inte säge det ofta nog, jag skulle inte klara skolan utan mina fantastiska klasskamrater, och det gäller er alla!   

Vi skulle ha träffats imorgon med men de ville inte komma...

Konstigt...  ;)


Så i det stora hela så har jag haft en bra dag även om den slutade aningens tråkigt.

Av Ann - 15 mars 2010 07:49

Idag är det tänkt att jag ska:


plugga lite (läs mycket...)

tvätta lite (även där mycket...)

skulle behöva städas (men det sk-ter jag i...)

pyssla med hästarna mycket (fast det blir nog inget överdrivet...)

skulle beöva röra på mig lite (verkligen en underdrift...)


... en helt vanlig måndag helt enkelt, här händer inget spännande...

...MEN solen skiner idag med så det blir nog bra ändå!     


Kom precis på att två av mina klasskompisar kommer hit och vi ska plugga så städningen hade varit på sin plats... typ igår eller så, nu hinner jag ju inte! Pinsamt...  

Av Ann - 14 mars 2010 20:09

  Det bidde inga bra kort eller film på grabbstackarn när han spelade sitt första poolspel och riktiga match.

Varför?

Jo för att den som skulle ta kort tydligen hade hjärnsläpp och inte kunde ta kort, för att den som skulle ta kort missade den super häftigt rockiga presentationen i början, för att den som skulle ta kort hade en som inte kunde sitta still i knät, för att den som skulle filma trodde att hon filmade när den var avstängd och tvärt om, för att den som tog kort och filmade behöver en bättre kamera och filmkamera (för det måste ju hjälpa eller?)...

Behöver jag fortsätta?


Och vem är klantskallen nu då?

Jaa, inte vet jag...   

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards