Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg under mars 2010

Av Ann - 11 mars 2010 20:00

Nu är jag nyss hemkommen från frissan, jag har permanentat mig. Jag brukar göra det en gång om året, eventuellt klipper jag mig en gång emellan. Så nu sitter jag här och fryser lite för håret är inte helt torrt. Men det blev nog bra, för det är lockigt... trots största spolarna och en mild olja. Tycker alltid att det är lite för lockigt de första veckorna, sen brukar det bli bra.

Idag har jag varit på lärcentrat och haft föreläsningar och lite grupparbeten hela dagen, och sen var det bara hem å vända för att åka till frissan. Så imorse gick jag upp tidigt för att fixa hästarna så det är redan klart. Ska gå ut och ta in dem och pyssla om dem om en stund. Har ju knappt sett dem idag, bara när jag morgonfodrade och släppte ut dem och när jag snabbt som ögat slängde åt dem middagen när jag var hem och vände. Lena är ju så snäll och lunchfodrar åt mig på torsdagarna när jag är i Köping. Tack för det!

Av Ann - 10 mars 2010 22:40

Jag försöker och försöker... men vad segt det går... *suckar*

Av Ann - 10 mars 2010 19:33

Precis hemkommen från innebandymötet där vi gick igenom allt inför helgens poolspel. Kommer nog att bli roligt! Kom dit och titta, de är jättesöta när de spelar!


Har hämtat hem lite hö idag på fm och kan nog bara konstatera att jag nog får leta reda på mer, kanske hos någon annan... för han hade inte så mycket hö kvar men skulle kolla upp lite mer ordentligt om han kunde undvara lite mer till mig. När jag var och skulle hämta höt så skulle jag backa intill. Jag har ALDRIG haft problem att backa med transport tidigare men idag gick det bara inte...   det tog säkert 5 minuter att backa intill och då hade jag nog varit på varenda snöhög som fanns. Jösses jag trodde jag skulle bli galen! Men tillslut gick det och när jag skulle backa här hemma var det inga problem så jag vet inte vad jag fick för hjärnsläpp.

Snön har börjat smälta ordentligt nu, överallt, jag vet, men jag är extra rädd för att det kommer att smälta och bli is i hagen... Vet inte hur jag ska göra då för då kommer de inte att kunna gå ut där... Men... den dagen, den sorgen   

Ska ut och hämta in kusarna nu för ikväll blir det plugg igen!

Av Ann - 10 mars 2010 07:36

Härligt att vakna till samma fina väder idag med, det gör att jag ändå är på hyfsat bra humör! Ja, att jag är trött har jag bara mig själv att skylla, tittat för länge på tv igår... men stressen skyller jag på skolan (självklart inte att jag inte har pluggat som jag borde... )

Idag är det ivarjefall plugg som gäller, förutom en stund på fm då jag måste åka och hämta hö, och ikväll då jag ska vara med innebandytränarna och titta hur det funkar med tillagningsmöjligheter i Sturehallen. Min äldsta son ska ha sitt första och enda poolspel för året och jag är en av de som är fikaansvariga...

Igår var veterinären här och vaccinerade Mellis,  både den andra abortvirussprutan och den årliga influensasprutan. Skönt att ha det avklarat. Nästa vända blir i Maj då Mellis ska ha den tredje och sista sprutan mot abortvirus, både Mellis och Hilma ska ha stelkrampsprutan och katterna ska vaccineras.

Sååå, dags att ta itu med morgonens plugg!

Av Ann - 9 mars 2010 13:01

Sitter och ska egentligen plugga... går sådär... Upptäckte när jag skulle fodra att höbalarna jag trodde var bra inte alls var det. Alltså har jag inget hö till hästarna tills imorgon... Som tur är så har jag fått tag i min "höbonde" så jag ska få åka och hämta hö imorgon fm. Höt jag har räcker till lunch imorgon så blir jag sjuk är det bara att åka ändå!

Lägger in lite kort från idag när jag lunchfodrade, bara för att jag kan och tycker det är kul!   


Hon är ivarjefall rund och go... tror aldrig hon varit så här tjock förut... det ska väl vara precis innan hon fölade och fick Kahela då, men nu har hon typ 4 månader kvar... jösses, hur ska det här sluta?


  

Klart att lillfis måste få vara med på kort idag med!


  

Ett kort på Snurre burre bus som var tvungen att springa mellan mina ben så att man snubblar över honom... inte nåt irriterande alls..!


  

och så Fiffi till slut. Hon sitter på en av våra gigantiska snöhögar... var ska man göra av all snö eller rättare sagt vatten när det börjar smälta? Det kommer att bli sjö i hagen. Det positiva med det är att vi får sjöutsikt och det låter ju trevligt. Jaha, det var kort på alla djuren utom Mjauis som inte behagade komma.



Av Ann - 9 mars 2010 07:20

Sol idag med!!! Härligt! Har nyss varit och släppt ut hästarna, det blir nog en lika härlig dag som det var igår! Tänk vad lite sol gör på humöret     

Idag är det först och främst plugg som gäller, men på em kommer en vän med sin son för att jag ska kunna intervjua honom till miniexan. De är så snälla så de tar även med Tim och hämtar Pontus så jag slipper åka in till stan. Och det tackar man ju för! På em kommer veterinären för den årliga vaccinationen och det gick att ta den andra abortvirus vaccinationen något tidigare så jag slipper ta ut vet en extra gång. Sedan måste jag komma ihåg att ringa om höt. Det är inte mycket kvar. Har ju slängt säkert 30 bunt för att det blev dåligt och det är riktigt surt... Nästa år ska jag satsa på hösilage och bara lite hö, och då hämta en transport med hö i taget. För jag antar att mannen inte har lust att bygga om foderrummet också...

Ska försöka ta kort på Mellis tjocka mage, den har verkligen växt! Pga fölungen eller för mycket mat..? tja tjock är hon ivarjefall!

Av Ann - 8 mars 2010 23:02

Äntligen har jag fått häcken ur och skaffat mig en blogg. Tanken har funnits länge, som ett kompliment till min hemsida, men jag har bara inte tagit tag i det. Men nu så är det gjort och jag har fullt upp med att lära mig alla funktioner här. Så den första tiden här blir till att pröva och se vad som händer!


  

Börjar med att prova att lägga in en bild på vackraste Mellis!


och en på

  

sötaste Hilma!

Jag tror att det gick!   



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards