Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 1 april 2010

Av Ann - 1 april 2010 22:31

Det är konstigt men hur trött, ont i huvudet, sjuk eller ovillig jag än är att gå till stallet så njuter jag ändå när jag väl är där.

Det är skönt, avslappnande och avstressande att andas in lite hästlukt och fixa i ordning. Så har det alltid varit.


Och så var det idag också, jag var galet trött och hade ingen lust att gå ut i det blöta mörka. Jag ville bara ligga kvar inne och känna efter hur trött och ont i huvudet jag hade. Så jag bestämde mig för att gå ut, göra det jag måste och gå in igen.

Men när jag väl var där så blev jag ändå kvar och gosade och kände på magen. Det var visserligen dåligt med gensvar från fölis idag, men ändå. Det bara är så mysigt på kvällarna.


Men man kanske måste var hästidiot för att känna så, men jag kan inte låta bli att tycka att alla som inte upplevt det har missat något!


Jag vääääntar...

och visar undertiden två av hennes tidigare föl. Hon har fått 4.

Det här är 90-dagars ultraljudet från den här dräktigheten...

           


... som ska bli till något som lilla Kahela här. Hon föddes den 12 februari -01...

...och det var kallt, så mamma sydde henne ett litet täcke!


Detta är

Khandiman -06 som Mellis fick när hon var utlånad.



Av Ann - 1 april 2010 15:14

Idag på min härligt lediga dag har mina barn "tvingat" mig att städa och påskpynta. De till och med gick in och städade sitt rum frivilligt, för att vi skulle påskpynta, även om vi hade lite delade åsikter om när det var städat eller inte...


Det där med pynta var väl inte så jobbigt i och för sig, jag har inte så mycket... men jag trodde att jag skulle slippa.


  

   och nej... jag har inte tvättat fönstrena och tänker inte göra det heller!


Men nu är det snart klart, har golven kvar, men var tvungen att ta en paus och blogga lite... he he


Tror till och med att jag ska gå ut och plocka lite ris och sätta i några fjädrar! Kanske kommer min påskkänsla då..?


Barnen har redan talat om för mig vad det ska vara i påskäggen, dataspel... de kommer bli grymt besvikna..!


När Magnus kommer hem ska jag iväg och handla påskmat och påskägg till barnen, mat till hästarna och jord till blommorna. Eventuellt några sånna där gula saker i någon fin grupp att ställa på bordet.


Nehej, dags att sätta igång igen så jag blir klar någon gång!

Men imorgon ska jag slappa..!

Och fixa staket

Och ta bort löv från gräsmattan

Och en massa annat!

  



Av Ann - 1 april 2010 07:39

Så vad gör man då?


Läser en bra bok?

Påskpysslar?

Fixar ute i trädgården? (i regnet... för varför ska det vara sol när jag är ledig?)

Städar, handlar och fixar sånt som inte har blivit gjort innan påsk?

Eller... ingenting?


Ingenting vore ju skönt men jag tror jag måste göra vissa ärenden för jag antar att det är stängt på Granngården i helgen och hästarna vill nog ha mat ändå.


Nu ska jag sluta leka här, som Pontus sa, för nu vill dem ha frulle!



Av Ann - 1 april 2010 07:14

men jag slipper ivarjefall skotta!


Varje dag det är dåligt väder så gläds jag över hästarnas regnskydd. Då har de ett val om de vill vara ute i regnet eller inte.

Och Mellis väljer oftast att vara inne...


Idag är det första april... har ni blivit lurade?

Jag är jättedålig på att luras. Men Pontus vill veta hur man gör för att det ska bli ett bra aprilskämt. Ja, vad svarar man?


Godmorgon!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards