Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 5 april 2010

Av Ann - 5 april 2010 21:30

Jag skulle hälsat på en vän idag, men hon hade glömt bort mig...

  

Av Ann - 5 april 2010 21:01

Nyss hemkommen från en skön promenad. Det var faktiskt skönt att gå men jag kan ju konstatera att någon kondis har jag inte... Tur att ni finns, Lena och Rasmus, för annars kommer jag väl inte ut!

Måste börja jobba på "gåibikiniochklippagräset" kroppen, men det går segt som tusan...


Hade dessutom sktytit om hur lydig Mellis är så tänkte att jag skulle visa, men det blev inte som jag tänkt, istället för att vända på en femöring som hon brukar när jag tar ut henne utanför för att borsta så gick hon iväg... som tur är så kom hon ivarjefall tillbaka när jag ropade på henne, men det är så typiskt. När man ska visa så finns det inget att visa upp...


Tim och mormor


Imorgon åker Tim till mormor för att vara där ett par dagar. Han tycker att det är så mysigt att vara där själv ibland. Han säger att han vill ha lov... och är han hemma blir det fritte nu när det är påsklov.

  

Av Ann - 5 april 2010 13:55

än att göra hage?   

Det är det värsta, tråkigaste, jobbigaste, besvärligaste jag vet!!!

Jag har inte ord nog att beskriva hur illa det är..!

Jag AVSKYR det!

Och jag vet, det ingår när man har häst, jag brukar få höra det av gubben... men för att jag gillar hästar innebär det inte att jag måste gilla allt som har med hästar att göra! Fast det fattar han inte... (eller vill inte fatta, det är väl roligare så)


  

Men här är ivarjefall den del som ska till sommarhagen.


Och det ser ju inte så illa ut härifrån... men i skogskanten ner mot sommarhagen är det bedrövligt med en stenmur och massa sly... helt enkelt massor att göra... *dyster*


  

I deras vinterhage kan man om man tittar noga se liiiite grönt!


...och ja, hon har täcke, hon fick ju det idag när det snöade på morgonen, men jag funderar på om jag ska gå och ta av det nu för det är näääästan så att solen tittar fram.



Av Ann - 5 april 2010 10:33

Idag blev det visst en riktig sovmorgon... gaaa! Jag sover aldig länge!

Vaknade vid kvart över 8... hästarna trodde väl jag hade rymt eller nåt!


  (ni kan väl låtsas att det är snö, inte regn...)

Å vilket skitväder man vaknade till då... snö... hoppas hoppas att det inte lägger sig kvar ivarjefall.

Är det det här man kallar vårväder? Sol och jätteskönt ena dagen, snö nästa?

Isåfall tror jag vi hoppar våren och går direkt mot sommaren. Då kanske man slipper all pollen, pälsfällning och sånt med, vore inte det toppen?

Och hur gick det med soldansen? Var det ingen som dansade? Isåfall är det ju förståss därför det snöar...


Mellis fick ivarjefall ett skönt täcke på sig idag. Hon är ju ändå 17 år och dräktig...

Ja ja, jag vet... jag är asfånig... fast jag tror ändå att hon tyckte det var skönt!


Det gick bra för sonen att sova borta ivarjefall och han hade ingen önskan om att få komma hem än. Trodde väl egentligen inget annat heller, men vill väl inte inse att barnen växer och blir mer självständiga. För detta är väl ännu ett steg i sin frigörelse från oss föräldrar..? Fast... han har ju lovat att vi ska bo ihop hela livet och att han ska bygga både ett stort hus och ett ridhus till sin mamma så varför oroa sig!   Han vet ju att man ska hålla det man lovar!


Igår gick jag och kollade där jag tänkt att vi ska utöka hagen. Det växer ett par små ekar där, är jag tvungen att ta bort dem? Det är väl i och för sig bäst, innan de växer till sig och blir så stora att jag måste hugga ner dem. Hade ingen aning om att hästar inte skulle gå med ekar i hagen förren för ett par år sedan. När jag köpte Mellis gick hon i en riktig ekhage med massor av stora ekar och jag har även haft en annan häst där och ingen blev sjuk (som tur var) så... jag hade ingen aning.


Nej nu ska jag gå ut och räkna stolp och se om jag måste köpa fler eller...



Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards