Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 7 april 2010

Av Ann - 7 april 2010 20:44

Jag har hämtat mitt hö och det var jättefint! Det är samma som jag har haft hela vintern så nu kan hon fortsätta med det. Har en förhoppning om att jag ska kunna hålla Mellis i fint hull även när hon har en fölis som diar.


På eftermiddagen kom Annika och William hit och hälsade på och fikade lite.

Pontus tyckte det var jättekul att ha någon att leka med nu när Tim är hos mormor.

Lite senare kom även Lena och Elin över och vi gick ut och fixade med hästarna.



  Lilla Hilma hade 4 stycken entusiastiska "rengörare"!



När hon var hyfsat ren så gick vi på promenad.


  


William var först ut att rida och Elin ledde honom.


  


Mellis gick i vanlig ordning lös och här tog hon en sväng in till grannen...


  


Hela gänget samlat!


  


Mellis, utan grimma...


...hon brukar ha grimma när hon går med lös men jag glömde bort att ta på den...

Men oj vad kul hon tyckte det var att komma ut och gå en stund!

Eller gå och gå... hon tog några race!

Till vissas förskräckelse..!


En väldigt trevlig dag som avslutades med fika med Elin och Lena.


Nu är jag trött...



  

Av Ann - 7 april 2010 07:27

Det är olagligt med djuraga va?

Inte ens en liten spark?

De där j-la katterna har väckt mig åtminsone två gånger (som jag kommer ihåg) och gapar och vill ut. Det är andra natten i rad...

Och jag har bestämt mig för att de ska inte tro att de kan ställa sig och gapa mitt i natten och att jag kliver upp för att släppa ut dem. För jag vet... snart vill han in igen, och då ställer han sig och gapar igen...

Egentligen ska jag inte säga de, det är bara Snurre, den ena som håller på, och det gör mig galen!

  

Så... jag svor väl en lite ramsa i natt när han höll på som värst och då får jag höra en liten röst som säger:

- mamma, sa du hållkäft?

-nejdå sa jag, det kan jag aldrig tänka mig...

-jo jag hörde att du sa det...


Mitt i natten... ibland har de stora öron... och är vakna vid fel tillfälle... (för jag skrek faktiskt inte...)


Det är lite dimmigt och mulet ute och jag tror det har regnat lite i natt. Hoppas det håller upp på förmiddagen ivarjefall för jag ska hämta hö... och det är inte kul att göra i regn.



Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards