Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 9 april 2010

Av Ann - 9 april 2010 20:48

Idag har jag inte gjort så mycket. Blev lite lat så jag och pojkarna åt pizzalunch i stan innan vi handlade för helgen.


Sedan låg jag i soffan och slötittade (!) på tv. Det är ovanligt för jag tittar typ ALDRIG på tv.


På eftermiddagen så kom Lena och Elin för att pyssla lite med hästarna och jag fick då den briljanta idén att lära Elin rida på riktigt.


Flickstackarn ska ju inte behöva bli ledd i grimma på en ynklig promenad i hela sitt liv, det är ju inte att rida!


Så... jag letade fram Hilmas träns ur gömmorna och tog fram longerlinan.


  

Vi gick igenom hur man startar, svänger och bromsar...


   

...och när hon hade hyfsad koll på det så tog jag bort linan...


  

... och hon startar själv...


  

...och bromsar själv, och går omkring på gårdsplan själv!


Inte illa pinkat Elin! Du var jätteduktig!   Det är inte lätt att hålla reda på allt i början..!


 

Mellis var förståss med fast hon gjorde lite som hon ville hon!


   

Hon tycker det är så mysigt att få strosa omkring mitt ibland

oss och bara var med!


  

Tim


Pojkarna cyklade omkring, speciellt ner för backen, lite socialträning för hästarna...


  

Pontus


(Cykelkorten är inte från idag utan för några veckor sedan) 




Av Ann - 9 april 2010 07:25

Inatt drömde jag att Mellis fick sin fölunge, en fuxpojke med vita tecken blev det. Det var så mysigt att jag inte ville vakna!

Nu ska det bli intressant att se vad det blir för något! Men det känns som om det är lååååååång tid kvar tills den 21 juli...


Annars är det grått, trist och blött och fredag. Jag känner mig liiite bättre idag och ska börja förbereda för att göra hage, om inte annat så mentalt...!


Sen har jag väl alltid lite skolarbete som ligger på släp om jag skulle bli sysslolös...


Bjuder på några bilder på Kahela E: Diesel född -01

     

Nyfödd och letar efter mat...


  

å... där var den..!


    

Lite större och smakar på mammas mat


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards