Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 10 april 2010

Av Ann - 10 april 2010 20:55

I eftermiddag och kvällen så har det varit full rulle.

Eva-Maria, gubben och jag höll på en stund med hagen. Det gick sådär... det gick inte riktigt att göra så som jag tänkt först med slyn i hagen så tillslut så fick vi göra hagen på ett annorlunda sätt, kanske till och med bättre.

MEN... det innebar att vi var tvungna att ta bort en dålig och trasig stenmur för att hästarna skulle kunna komma till sin nya hagdel.

Så det roade sig gubben och grävmaskinen med medan jag och Eva-Maria gick in och bakade en äppelpaj till fikat istället.


Lena och Elin var här även idag och idag började de att mocka bajs i hagen. Det är ett riktigt skitgöra och jag är glad över lite hjälp där!


Elin har blivit lite säkrare i sadeln redan och idag skippade vi longerlinan.


  


Ett kort på min   


  

En riktigt fin bild på henne!

(Lena tog korten idag)


Imorgon är det mamma match på innebandyavslutningen som gäller... herre jösses undrar om jag överlever..?



Av Ann - 10 april 2010 13:02

Det är förunderligt hur pigg man blir av att vara ute i stallet! Men så fort jag kom in för att laga lunch så blev jag otroligt seg i knoppen igen...


Evelina, du borde testa stalltricket någon gång,   tröttheten blir som bortblåst, allt tar bara lite längre tid att göra..!


Ett riktigt vårtecken är när studsmattan kommer ut. Barnen älskar det och utsikten är förstörd... för hur snygg är egentligen en stor skrymmande studsmatta?


Dessutom så har blåsippan börjat få knoppar/blommor!


  



Av Ann - 10 april 2010 08:21

känna sig så sjuk och febrig och vara så ovarm och ofebrig?

Av Ann - 10 april 2010 07:28

att jag slipper hålla på med hagen idag?   


Hade även tänkt att vi skulle ha grillpremiär idag men det ser mörkt ut. Solen lyser med sin frånvaro och när jag släppte ut hästarna så började det precis att regna...

Hade tänkt att plugga lite senare men det verkar inte bättre än att jag kan börja ganska snart... Jippi...


Annars så är fökylningen   kvar och har vänligheten att tynga ner mitt huvud och göra mig trött. Jag hoppas verkligen att den blir bättre tills på måndag för då ska jag börja min 5 veckors VFU, och jag har ingen lust att få frånvaro att ta igen den här gången också. Jag ligger efter som det är ändå.


Godmorgon!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards