Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 24 april 2010

Av Ann - 24 april 2010 19:22

Min äldsta son har inte alltid en trevlig attityd... så ibland så har vi heta diskussioner om hur man beter sig. Och då vet han alltid hur man gör... synd att han glömmer fort..!

Så idag fick hans kompis åka hem. Gissa om jag var poppis då   

Det har varit en sådan dag idag, då det känns som om jag inte gör annat är skäller och säger nej... det är så jobbigt och tråkigt... förmodligen både för honom och mig...


På eftermiddagen kom svärföräldrarna på besök och hade med sig fika. Nice!

Vi dukade upp ute för det var så skönt och vad händer?   kom så vi flyttade in... och vad hände då?   kom tillbaka förståss!


  

Ganska häftigt kort va?


De här korten  "lånade" jag av Sara från hennes blogg, Teddy är ju så fin!

  

 


Har så stora förhoppningar på Mellis och hans föl, det ska bli så spännande att få se "den lilla"!

Ett föl med de vackraste föräldrarna! Kan det bli annat än bäst?   

  


Av Ann - 24 april 2010 12:43

Med så fint väder så har jag redan varit ute och påbörjat mina sysslor.


Jag har mockat i regnskyddet, bara att strö kvar...

Jag har mockat åt Hilma, bara Mellis kvar...

Jag har börjat att rensa bort sten i slänten, bara resten kvar...

Jag har sått gräs på vissa platser, bara slänten kvar...

Jag satte ner spaden vid en av stenarna, inte kul så jag gick därifrån...

Jag tittade på staketet, bara att hämta grejer och börja...


Ja, jag har påbörjat nästan allt och inte avslutat något..!


Men killarna hjälpte mig med hästarna en liten stund

  


  

-resten får du göra själv mamma...


Nu har antalet personer ökat, Tim och Pontus har fått hit en kompis, själv håller jag på att göra lunch innan jag ska gå ut och fortsätta att göra lite här och lite där!

Av Ann - 24 april 2010 09:13

Vaknade på ett strålande humör och huvudvärk som faktiskt försvann med ipren!

Mannen är redan ute och gräver för utbyggnad av huset och jag, jag har massor av saker som jag tänkt göra!

Stooora planer för trädgården! (och jobbiga...)

...undrar hur myckte av det som blir gjort..?


Här kommer listan för idag

* gräva fram resterande stenar i gräsmattan

* gräva upp trädgårdslandet klart och lägga tegelstenar runt och i

* så gräs där det behövs

* plocka bort sten från slänterna så det går att så gräs

* klippa träd och häck

* fixa klart staketet

* mocka och strö i regnskyddet


Nu kikar jag och barnen på youtube och jag ska snart gå ut börja jobba!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards