Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 25 april 2010

Av Ann - 25 april 2010 20:19


Tänk vad mycket enklare livet skulle vara om allt blev som man planerat!

Kanske skulle till och med tiden räcka till då?

*suckar*

Av Ann - 25 april 2010 18:09

Är det det här som kallas barnarbete? När de hjälper pappa att gräva?   


  


Har fått hjälp av min vän Anna att plocka sten i slänten och så gräs där, grävt upp landet och lagt stenar runt en av mina få rabatter. Det blev väldigt bra.



Hon kanske tyckte att det var enda chansen att jag någonsin skulle bli klar...


    


Så här blev landet när det blev klart...

  


...och här är det enda som växer där i just nu. Mina stackars rabarber..!

Men... det ska bli 2 sorters sallad, 2 sorters morötter, gräslök, vitlök och kanske några andra kryddor så småningom.  


Jag har även passat på att hänga ut årets första tvätt, och givetvis gick solen i moln då... och kom inte tillbaka (så då vet ni när jag hängde ut den...)

Årets första grillning blev det också, gott! ...och kul att elda!

Mycket årets första, men nu är det gjort!


Nu är det bara att hänga lite mer tvätt (inne), ta hand om disken och hästarna kvar, sen är det kväll!



Av Ann - 25 april 2010 08:07

Soligt och fint idag med   


Det borde få mig på ett strålande humör, och det skulle det gjort... om det inte var för den förbenade huvudvärken som vägrar att ge sig...

Det är väldigt tröttsamt att ha huvudvärk jämt och det börjar bli ett tag som jag haft det nu.

Ska till kiropraktorn i veckan, kanske är det något med nacken?

Eller så är det något virus som vägrar att ge sig...

Vad det än är så är det väldigt tröttsamt.


Nog med självömkan och negativa tankar.

Idag ska jag försöka slutföra något av det jag började med igår.


Stenarna som jag skulle gräva fram är gjorda, den sten som är kvar bestämde jag mig för att det var ingen bra sten att gräva fram... den kanske blir bättre att gräva fram någon gång i framtiden..!


Men plocka sten från slänten och fixa klart hagen idag är två saker som jag tänkt ta tag i.


Får se också om en vän och hennes son tänker komma hit och grilla idag, vi har pratat om det.


Godmorgon!


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards