Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 27 april 2010

Av Ann - 27 april 2010 20:17

utan bästaste Angelica, Anders och Mimmi fick en liten Livia idag!   


Mega stort GRATTIS till dem!!!

Äntligen!


Har pratat med Angelica nu ikväll och det är skönt att höra att allt gick bra till slut.

Så snart får man förhoppningsvis snusa bebis!   


Och givetvis tänker jag tillbaka på när mina egna   föddes...


Tim 25/7-03


Pontus 13/7-05

  


Pontus är fortfarande lite varm men har ändå varit hyfsat pigg idag. Vi har letat prickar och vi kanske har hittat en liiiiiten prick men det är svårt att säga... Får se imorgon om det kommer några fler.


Kom för en stund sedan hem från Tims badmintonavslutning och i bilen frågade jag om han hade tänkt fortsätta spela fotboll för den börjar på torsdag. (inte tisdag som jag hela tiden trott...)

- Nej, jag vill inte... men jag kanske ändrar mig, blev svaret...

Blev jag något klokare av det?

Nej, jag vet fortfarande inte om jag ska köpa nya fotbollsskor eller inte...


  

Tim och morfar -08


Mitt stora moln på himlen just nu är att Mjauis fortfarande inte kommit hem. Det stör mig att jag bryr mig så mycket om det, jag gillar ju inte ens katter...

Tycker bara det är lite olustigt att hon är borta så länge...

Märker på Fiffi och Snurre att de går och letar efter henne, de har aldrig varit ifrån henne så här länge. (så det kanske visserligen är dags, men ändå...)

Min största skräck är att hon är instängd någonstans... men förmodligen (intalar jag mig...) är hon väl någonstans och har det bra, där det kanske är bättre käk än här..!

Kort från förra våren

  

Fiffi  5 veckor


  

Snurre 3.5 veckor


  

Mammamys...  


  


Nej nu vill nog hästarna komma in!


Tjing tjing!



Av Ann - 27 april 2010 14:18

Nu har hovis varit här, Hilma var lite lång i tårna men Mellis jämnades bara till, hon börjar bli så tung så det går inte att ta så mycket där. Vi kom överrens om att han ska komma och jämna till en gång till innan hon fölar.


Så här blev det...


 


...glömde ju ta när de stod på gången

  

så det syns inte så bra...


Men man har ju alltid hört att det ska vara mycket kort på bloggen så den blir rolig att läsa och titta i..!

Därför tog jag i hagen istället, bara för att få något kort att lägga ut!   

Intressanta kort va?


Av Ann - 27 april 2010 07:06

Nu har Pontus feber och är förkyld så det blir nog ingen vfu för mig imorgon heller... tröttsamt det här... och feber och feber... han hade 37.9 när han gick upp så det är ju inte jättemycket men tillräckligt för att vara hemma.


Vad är det med den här våren?

Den har varit full av vab hela tiden, är det inte magsjuka så är det feber och förkylningar.

Kanske för att de bara var sjuka en gång i höstas? Staffas jag för det nu..?

Gjorde ju ett försök att smitta dem med vattkoppor, men eftersom han är småfebrig och förkyld nu så gick det väl inte den här gången heller...

För visst kommer väl prickarna före febern? Eller?


Nu ska jag ut och ge hästarna vatten för det var dåligt på den fronten såg jag när jag släppte ut dem.

Jo förresten, hovis kommer i eftermiddag och Tim har badmintonavslutning i kväll. Det är väl min dag...

Vad rolig den låter... kanske skulle baka lite?




Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards