Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 28 april 2010

Av Ann - 28 april 2010 21:50

Idag har jag haft en lite tröttare Pontus här hemma.

Han har själv gått och lagt sig i soffan och hör och häpna, till och med slutat spela dator självmant och lagt sig...

Nu ikväll har även febern stigit och är runt 39 grader...


  


Jag har letat prickar (jag har ju en förmåga att bli lite... hmmm... lätt besatt av saker och ting...) på mage och rygg, men nej, inga prickar...

Men så tog han av sig byxorna och vad får jag se?

Prickar...

8 stycken prickar som ser ut som myggbett på benen och en på armen. Som kliar satan...

Så det verkar inte bättre än att han har fått vattkoppor.

Nu väntar jag på att den andra ska bli sjuk också.


Imorgon fyller min mamma 65 år, alltså pensionär. Inte så praktiskt med vattkoppor då... men faktum är att vi var och skulle bli smittade av lilla Klara förförra söndagen, men Pontus var och lekte med henne tisdagen före. Och det var nog då han blev smittad så man kan nästan inte skylla på min planering heller... vill jag tro ivarjefall...


Hur som helst, han piggnade till här på eftermiddagen då vi haft besök av barn som vill bli smittade av vattkoppor. Eller ivarjefall mamman vill att hon ska bli smittad!

Det här är vad jag sysslade med i eftermiddag/kväll.

 

Nyttig kvällsmat... 


Min snälla granne var här med 4 fribiljetter till cirkusen här i stan, men förmodligen kommer vi inte att kunna gå... så... är det någon som skulle vilja ha biljetterna?

Bara att säga till isåfall.


Är det ingen som sett vår lilla rara Mjauis?

Trefärgad, långhårig, liten...

Hon har varit borta sedan i söndags (tror det var då jag såg henne sist) och nu känns det inte bra i min mage längre... Nu vill jag ha hem henne..!

Av Ann - 28 april 2010 08:04

Äntligen har jag kunnat börja titta på mitt favvo igen!  


  

Av Ann - 28 april 2010 07:18

Feber fortfarande men inga prickar... han är väl "bara" förkyld...

Typiskt... ska han ändå vara sjuk kan han väl lika gärna ha vattkoppor... men nej då, mitt vanliga flyt...

Här är han, min lilla sjukling   

 

...i sin favvo pyjamas, inte riktigt lika pigg idag...

Det börjar kanske ta ut sin rätt att "bara" vara lite "halvsjuk", när det inte går över...


Hoppas det blir en fin dag idag, tänkte passa på att trycka ner lite frön i jorden... eller baka... eller städa... eller göra något annat...

Förslag?

(inte plugga... jag är deprimerad över att vabba hela tiden, så... nej inte plugg idag)


Hästarna skulle behöva en ordentlig rengöring också, de hade bägge två varsin lerinpackning över hela kroppen, som jag vänligt nog lät sitta kvar över natten... de kanske blir finare i pälsen då?  

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards