Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg under april 2010

Av Ann - 4 april 2010 08:01

Ännu en dag med   och jag ska tillbringa den dagen ute. Imorgon skulle det bli dåligt väder med snö, är det ingen som kan dansa någon sorts soldans?


Ska försöka få bort några kg hår på kusarna. Hilma blir smalare nästan för varje gång man borstar!

Nu börjar hagen bli riktigt läskigt lerig... Inte mysigt alls. Hur är era hagar, ni som har?

Men några grässtrån sticker upp här och där så det ser ivarjefall ut som om hästarna betar lite. I sommarhagen drunknar väl allt gräs...


Har en liten förhoppning om att jag ska få se NCIS idag...   

Av Ann - 3 april 2010 19:30

Vilken otroligt skön dag idag! Jag njuter av varje ögonblick här på landet, det är till och med roligt att kratta! (vilket ljug...)

Men det blir fint!


I förmiddags så plockade vi påskris och barnen satte i fjädrar.


  


Jag förvarnade dem och talade om att katterna förmodligen skulle ge sig på påskriset och mycket riktigt...


  

...det tog inte lång tid innan Fiffi var där... och jag hann bara schasa iväg henne så kom Snurre... Får se om det finns något kvar imorgon!


På eftermiddagen så grejade jag i trädgården och mamma bjöd på fika ute. Första riktiga fikan ute!

Hon hade köpt en påsktårta som jag givtevis tappade uppochner lite snyggt... i kartongen som tur var. Den blev inte riktigt lika fin som innan... men den gick ner ändå!


Bjuder på lite vårbilder från trädgården...

  

rensade lite i rabatterna också...

  

och får nu höra att det ska komma snö på måndag...   

  

...och det vill jag INTE!!!


Det passar inte in i mina planer. Har funderingar på att åka och hälsa på en vän och vill inte ha snöoväder då...


När jag kom och skulle middagsfodra så såg jag att Mellis hade legat ner i regnskyddet och vilat. Hon är lite tröttare nu än vanligt så det är skönt att se att hon faktiskt lägger sig och vilar ibland.


Glömde förståss bort att jag hade satt på elen igen till hagen... så jag gjorde som jag gjort nu när elen inte varit på... hoppade emellan trådarna och fick mellan tråden på insidan av låret. Det är kräm i trådarna nu... kan jag lova!

Inte skönt..! Klantigt? Nej, vem som helst kan ju glömma, eller hur?

  


Och Lena... nej, jag orkar/vill inte gå idag... förlåt..! Imorgon?


Av Ann - 3 april 2010 07:32

 

Glad Påsk

 

 

goa vänner!   



Det ser ut att bli en fin dag idag! Vaknade med en dunkande skallebank... men det går nog över... hoppas jag!


  

Av Ann - 2 april 2010 21:05

Det har varit riktigt vårväder på eftermiddagen idag, ena stunden lyser solen och det är såååå skönt, nästa stund så regnar det fast solen fortfarande skiner, för att sedan börja blåsa. Och så blir det sol igen...

Men det var mest skönt ute!


Jag har fått ganska mycket gjort idag.

Fixade iordning vinterhagens staket och på med strömmen där. Blev riktigt bra! Såg härom dagen att hästarna hade blivit liiite för kompis med eltrådarna så jag insåg att jag inte kunde skjuta på det längre om jag inte ville ha en liten Hilma utanför...


Sedan gick jag ut och kollade sommarhagen... och den såg ut så här:


Sjö... typ... Man behöver ju inte bekymra sig över för torra hovar...



Staketet var som det var där också, skitdåligt, så nog vet jag vad jag ska göra om ett tag... Men det gör inget för jag hade ändå tänkt dra om tråden och göra hagen lite större.


Sedan fixade jag och gubben (mest gubben, men det låter bättre om jag nämner mig också...) till dyngstacken så den inte är så himla hög längre. Fast den blev bredare...


Jag hade ju även tänkt ta en vända i trädgården, men det hann jag inte. Tog mig ändå en titt och krokusarna och snödropparna har börjat slå ut ordentligt nu. Det är så fint! Och påskliljorna har också blivit större.

VÅR!   



När jag går i trädgården så får jag syn på våra katter...

 

...och ja, det är jag som beskurit träden... fast alla säger att jag dödat dem... men det har jag inte för de fick några löv förra året.

Snart ska jag beskära dem igen... 

  

  


Och när jag var på väg in så får jag se vad mina barn har jobbat och lekt med hela eftermiddagen...


  

Visst har de gjort fint! 


Nu har jag grillat kyckling och gjort 3,5 kg köttbullar!

Men jag vet också vad jag glömt... jag skulle ju plocka in påskris...

Självklart var jag tvungen att glömma nåt... får se om jag orkar och har tid att hämta det imorgon istället.

Fast... jag är ändå nöjd med vad jag fått gjort idag!

  

Av Ann - 2 april 2010 13:55

Varför vänta till påskafton? De har tjatat sen igår om att få måla ägg så nu har barnen målat. Det var inte så jobbigt eftersom jag inte behöver måla själv. De är bara glada över att jag inte tog något ägg så de fick fler att måla...


Så här fina blev de!


Själv har jag slängt i en tvättmaskin och äntligen planterat om blommorna. Har skjutit upp det så länge att det nu var att välja mellan att slänga dem eller ge dem ny jord.

Det blev ny jord, fast risken är väl att de dör ändå.

Av näringschock!


Nu är det bara resten kvar då...

Kunde inte fixa hagen tidigare för gubben for iväg med verktygen så det blir nu efter maten. Sedan väntar 3 kg köttfärs på att bli köttbullar... och påskriset på att bli plockat och fjädrat... och hästarna att bli omskötta..!


Så jag tar min lediga dag en annan dag!

Av Ann - 2 april 2010 09:18

Idag har jag haft nästan sovmorgon! Nästan? Ja, jag gick upp vid 06.30 och fodrade och släppte ut hästarna och gick sen in och la mig igen. Somnade väl inte direkt om men låg och småslumra lite, och det var ganska skönt!


Det är sol och fint väder, passar utmärkt till mina planer för dagen.

Jag ska fixa med hagen, plocka in lite påskris, greja i trädgården, tvätta och i ett svagt ögonblick lovade jag barnen att vi skulle måla ägg... men det får bli lite senare. Chansen att de glömt det är inte så stor... för jag blev precis påmind om det..!

Av Ann - 1 april 2010 22:31

Det är konstigt men hur trött, ont i huvudet, sjuk eller ovillig jag än är att gå till stallet så njuter jag ändå när jag väl är där.

Det är skönt, avslappnande och avstressande att andas in lite hästlukt och fixa i ordning. Så har det alltid varit.


Och så var det idag också, jag var galet trött och hade ingen lust att gå ut i det blöta mörka. Jag ville bara ligga kvar inne och känna efter hur trött och ont i huvudet jag hade. Så jag bestämde mig för att gå ut, göra det jag måste och gå in igen.

Men när jag väl var där så blev jag ändå kvar och gosade och kände på magen. Det var visserligen dåligt med gensvar från fölis idag, men ändå. Det bara är så mysigt på kvällarna.


Men man kanske måste var hästidiot för att känna så, men jag kan inte låta bli att tycka att alla som inte upplevt det har missat något!


Jag vääääntar...

och visar undertiden två av hennes tidigare föl. Hon har fått 4.

Det här är 90-dagars ultraljudet från den här dräktigheten...

           


... som ska bli till något som lilla Kahela här. Hon föddes den 12 februari -01...

...och det var kallt, så mamma sydde henne ett litet täcke!


Detta är

Khandiman -06 som Mellis fick när hon var utlånad.



Av Ann - 1 april 2010 15:14

Idag på min härligt lediga dag har mina barn "tvingat" mig att städa och påskpynta. De till och med gick in och städade sitt rum frivilligt, för att vi skulle påskpynta, även om vi hade lite delade åsikter om när det var städat eller inte...


Det där med pynta var väl inte så jobbigt i och för sig, jag har inte så mycket... men jag trodde att jag skulle slippa.


  

   och nej... jag har inte tvättat fönstrena och tänker inte göra det heller!


Men nu är det snart klart, har golven kvar, men var tvungen att ta en paus och blogga lite... he he


Tror till och med att jag ska gå ut och plocka lite ris och sätta i några fjädrar! Kanske kommer min påskkänsla då..?


Barnen har redan talat om för mig vad det ska vara i påskäggen, dataspel... de kommer bli grymt besvikna..!


När Magnus kommer hem ska jag iväg och handla påskmat och påskägg till barnen, mat till hästarna och jord till blommorna. Eventuellt några sånna där gula saker i någon fin grupp att ställa på bordet.


Nehej, dags att sätta igång igen så jag blir klar någon gång!

Men imorgon ska jag slappa..!

Och fixa staket

Och ta bort löv från gräsmattan

Och en massa annat!

  



Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards