Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg under april 2010

Av Ann - 22 april 2010 13:16

från vfun.

Med skallebank som jag inte ens trodde fanns...

Kanske inte var så frisk som jag trodde, är helt slut.

Hade tänkt sätta mig och läsa lite men tror jag får gå och lägga mig istället.

Ibland är det tur att det finns dataspel... så Pontus håller sig sysselsatt när inte Tim är hemma och jag måste vila.

Det är väl pedagogiskt så det förslår!?

Tim är hos en kompis i eftermiddag och ska inte hämtas förrän ikväll.


Alla katterna har fått fästingmedel på sig, så nu hoppas jag att de små äckliga krypen håller sig borta från dem.


När jag var och lunchfodrade så såg jag att Mellis var kruttorr och Hilma liiite fuktig på rumpan. Det innebär att eftersom det varit skitväder hela dagen så har de inte varit utanför regnskyddet idag... Hur överlevde de innan de hade regnskydd?

Nej fram för våren, jag har ju köpt gräsfrö och blomfrön som jag vill så nu!  

Av Ann - 21 april 2010 21:10


så tack och gonatt! 

Nu ska jagoch gå och så jag inte imorgon då jag börjar tidigt!



Av Ann - 21 april 2010 18:30

Idag har jag vilat största delen av dagen, så skönt och så behövligt. Gick faktiskt inte ur soffan på hela förmiddagen...

Känner mig mycket piggare nu även om jag inte är helt ok. Har fått ont i halsen igen...

Blev lite trött igen när iprenen och alvedonen slutat verka men är ändå piggare än igår.

Men imorgon är det tänkt att jag ska gå på vfun igen .


Att det blir vår och sommar är jätteskönt... för det mesta och med det mesta. Men en av nackdelarna med att våren kommit är fästingarna.

Det är få "djur" som är så äckliga...!

  

Så igår var jag på apoteket och köpte avmaskningsmedel och fästingmedel till katterna.


 


Köpte Drontal till Mjauis och något nytt som jag inte sett förut till Snurre och Fiffi. Det för att med Drontal tar man 1 tablett för upp till 4 kg och Milbemax tar 4-8 kg /1 tablett. Men bägge avmaskningsmedlen tar samma maskar.

Mjauis är en lite tunnis och väger knappt 4 kg och Snurre och Fiffi väger ca 4,5-5 kg vardera. 

Så när någon av dem verkar ha mask igen så har jag avmaskningsmedel hemma!


Mjauis med sin långa päls har sedan ett par veckor tillbaka fått fästingar på sig och den senaste veckan riktigt många... äckligt! Så nu har jag haft på Frontline på alla tre katterna. Ska försöka komma ihåg att sätta på dem det om ca 4-5 veckor igen.

Synd att de små äcklena (fästingarna alltså) inte frös ihjäl i vinter...


På tal om päls...


Så här brukar det se ut när jag har borstat hästarna...

  

Tyvärr så skulle ju något legat bredvid högen så att man ser hur stor den faktiskt är... men jag lovar, det är myyyycket päls..!

Kortet är nte från idag men högen är ungefär densamma varje dag/gång som jag borstar.


Nej, nu ska jag nog inta ryggläge i soffan igen en stund!


Av Ann - 21 april 2010 07:04

Det är den stora frågan så här på morgonen...

Jag är inte riktigt ok, har fortfarande ont i huvud, nacke och mage... men... det är inte så lång dag idag.

Just nu känns det som om jag bara vill gå och lägga mig och dra nåt gammalt över mig...

Det lutar nog åt att jag blir kvar hemma idag med...

  

Av Ann - 20 april 2010 22:00

Eller ivarjefall bättre.

Idag var ingen bra dag.

Ont i magen, trött, huvudvärk och allmänt konstig...


Men när jag hämtat barnen svängde vi förbi och tittade på färska fölisar, så söta!

Det fick mig att glömma magont och annat trist en kort stund.

Längtar ännu mer tills vårt lilla sprattel kommer...   


Blev sittande och gosandes med mina 4 bentingar en lång stund när jag tog in dem, hade kunnat sitta där hur länge som helst tror jag.


Men nu ska jag lägga mig och kurera mig så jag kan jobba imorgon!


Tack och gonatt!

Av Ann - 20 april 2010 12:54

  regnet alltså.

Det börjar se mörkare ut på himlen och det är inte alls lika soligt och skönt som i förmiddags.


Jag blev hemma idag från vfun... kände mig inte så pigg, men tanken är att jag ska gå imorgon. Och då ska vi experimentera med vatten!


Och eftersom jag är hemma... så ska jag nog fuska och köpa mig lunch idag när jag hämtar barnen. De blir nog glada att bli hämtade tidigare!


Hilma har kommit in i fas megafällning nu... man tar handen och rycker bort tussvis med hår. Varför ta borsten när man lika gärna kan ta handen och få bort lika mycket? Och man slipper göra rent borsten!


Av Ann - 20 april 2010 07:18

om hästarna hade varit ute! Fast barnen ska iväg ändå så det är ju synd att bara skylla på hästarna, men en halvtimma extra skulle jag nog kunna ligga...


Har massor som jag skulle behöva göra nu innan jag börjar kl. 11 idag.

Alltså sätter jag mig i soffan och stirrar på mina böcker och över mitt tvättberg på vardagsrumsbordet..!

Det är kallt men   nu på morgonen, men det skulle bli regn, och det i flera dagar. Och då önskar man förståss att vädergubbarna/tanterna har fel, för det brukar de ju ha. Men eftersom det är regn de förutspår så har de förståss rätt.

Och eftersom det skulle bli regn fick hästarna gå i gamla vinterhagen idag för att ha tillgång till regnskyddet. Normalt sett så  skulle de kunna ha tillgång till regnskyddet allitid, men det är sommarhagen som binder ihop nya hagen med vinterhagen där regnskyddet finns, och där har vi egen sjö och ganska blött på vissa platser fortfarande, så jag vill inte att de ska gå och trampa sönder där.

(det lät ju bättre än att tala om att jag faktiskt inte har fixat sommarhagens staket än, så även om jag ville så kan jag inte öppna till den...)


Nej det här duger inte, dags att sätta igång!


Godmorgon!

Av Ann - 19 april 2010 21:44

Idag hade jag tänkt muta mig själv med lite choklad.   

Jag har nämligen varje fredag i 4 veckors tid köpt en mörk chokladkaka med mintsmak till mig själv som godis.

Det är bara det att jag glömt att äta av dem så det ligger 4 st i skåpet... oöppnade...

Hur som helst, idag hade jag tänkt muta mig själv med en av dem, när jag gick ut till stallet, för att jag var så trött... och sugen...

Det kom jag på när jag kom in igen... så det ligger fortfarande 4 oöppnade    i skåpet och väntar.

Och på fredag när jag är och handlar igen så kommer jag väl som vanligt inte ihåg det, och köper en till... det är inte lätt att vara senil... åldern sa en jobbarvän på vfun..!


Tråkigt nog så kunde inte hovis komma imorgon. Men han skulle försöka klämma in mig när han skulle häråt nästa gång. Nu är det tur att de inte är skodda!



Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards