Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg under april 2010

Av Ann - 19 april 2010 19:25

Jag är så trött..!    

Det har varit en lång dag och nu skulle jag helst vilja sjunka ner i soffan, titta på något hyfsat på tvn och äta chips tills jag somnar där... Vilket inte skulle ta speciellt lång tid är jag rädd... (synd på chipsen... jag är så oerhört sugen på allt onyttigt just nu...)


Men... istället ska jag snart ta mig ut till stallet med mer energi (som jag tagit från någon energireserv som jag snart ska hitta) och frisera till dem lite.

Är tanken ivarjefall.

Jag hoppas att jag orkar för det skulle behövas.

Ikväll ska jag ringa och kolla om hovis tänker komma imorgon.

Hoppas, för det är lite svårare att fixa till en tid nu eftersom jag har vfu i 5 veckor och han helst kommer dagtid.

Ja, jag vet... jag skulle ha ordnat så han kom före vfun förståss... men... jag kanske inte tänkte på det, jag kanske glömde?!


Nu ligger barnen och jag hann ivarjefall träffa dem i en timme och en kvart!


Vilket muntert inlägg det här blev... jag lovar, jag ska bättra mig!



Av Ann - 19 april 2010 12:18

Idag har jag en lång dag, började 07.00 och slutar 18.00 bara det att jag skulle ha börjat 09.30 idag... men men är man förvirrad så är man... 

   


Är bara hemma en snabbis för att lunchfodra hästarna, jag har en timmes rast.

Passade då på att sticka in huvudet här och skriva några rader och så hinner jag sätta på en maskin tvätt.


Är trött och har ont i huvudet så fastän jag inte åkt härifrån än så längtar jag redan tillbaks..!

Av Ann - 18 april 2010 22:26

Ikväll har jag och lillfis i magen haft en vild diskussion och boxningsmatch.

Så häftigt att se hur det boxas ut en "bula" på Mellis mage! Den är helt vild och jag är lyrisk!

Skulle kunna stå där hur länge som helst och bara känna..!  


Jag älskar det!   

Av Ann - 18 april 2010 15:01

Det har hittills varit en riktigt skön dag med lite av varje pyssel.


Jag har tagit fram två stenar och befriat dem från mossa och gräs, bara två kvar. Tycker det är fint med lite större stenar i gräsmattan. Har sedan pysslat lite i trädgården bara och funderat lite på hur jag vill ha det där.

Men vet ni hur jobbigt det faktiskt var att gräva fram några stenar?

Tänkte att det ska väl inte vara så svårt, men jösses vad mycket mossa och gräs det blev att ta bort!


Pontus blev inskickad av M för att fixa kaffe, något han klarar galant!

 


Nu när hästarna går i nya hagen så kommer de närmare vår trädgård och oss. Det innebär att de ser studsmattan på ett helt annat sätt än tidigare. Så när Tim hoppade där så tyckte hästarna, eller Mellis mest, att det var jättespännande och en väldigt bra anledning till att showa loss lite.


Hilma förstog inte riktigt vad hon skulle titta på och springa för...

  

vår sötnos...


Det gäller att passa på, sprang in och hämtade

kameran snabbt som ögat när hon poserade så fint!

  

    


 

Alla anledningar till att få bli lite "rädd" och showa lite tas tillvara!


 

Hilma där bak, undrar varför man ska springa runt...


 

Tänk, tunnan rör sig!


  

FNYS!


  

Tänk vad spännande en studsmatta kan vara!


Tycker hon är så vacker att jag kan inte se mig mätt på henne...

   

    


Nu ska vi snart iväg och se om vi kan få med oss lite vattkoppssmitta hem.



Av Ann - 18 april 2010 08:48

Idag tog jag sovmorgon igen (!) gick inte ut till hästarna förren vid strax före 8. Det var riktigt skönt att ligga och dra sig lite. Barnen och M hade redan ätit färdigt frukosten när jag kom in.


Det blåser inte som igår så hästarna tyckte inte alls att det var lika spännande att gå ut i nya hagen idag. Fast det klart, den är ju inte ny längre eftersom de var där igår... men ganska ny.


Idag är en dag utan riktiga måsten. Jag har tänkt att tvätta klart de två maskiner tvätt som jag inte hann igår och greja lite i trädgården. Fixa klart det lilla som är kvar på staketet till hästarna, så jag kan sätta på elen. Ja, lite små pyssel överallt och där jag har lust!

Lite   idag och en förhoppning om en skön dag, kanske med grillning?


Godmorgon!

Av Ann - 17 april 2010 21:07

Så är nya hagen klar!

Det blev jättebra och hästarna tyckte det var kul att komma till något nytt!


Hilma och Pontus leker i nya hagen

(mäster fotografen i farten igen...)


   

Mellis tyckte det var spännande för här hade hon aldrig varit förut


 

Hilma var gladast för gräset...

och gick förståss en runda för att kolla staketet... 

kan jag gå ut någonstans?


Rasmus, min vän!


    

Mina super hjälpredor!


Tack Lena för hjälpen idag,

 

utan dig hade inte hagen blivit klar!

 


Nu ska vi äta räkomelett och vitlöksbröd.


  


Ha en fortsatt trevlig kväll! 



Av Ann - 17 april 2010 07:43


* röja upp inne, det ser ut som om en tornado dragit förbi och kommit tillbaka igen... det är så mycket att jag inte vet var jag ska börja...

* fixa klart hagen

* tvätta upp klädberget

* piffa till och frisera hästarn

* köpa ägg (nej, jag har fortfarande inte gjort det...)


Men jag känner mig ganska pigg, det är nog för att det är lördag. Synd att det inte är bättre väder bara. Fast man får väl inte klaga, det regnar ivarjefall inte!


Tim ska på kalas vid lunch och Pontus och jag ska köpa lite nytt godis till honom, för någon, ingen erkänner, har ätit upp hans zoo tablettask. Pontus anklagar M och jag vet inte. Det enda jag vet är att det faktiskt inte är jag...


Killarna ville spela på datorn och jag sa att, inte innan frukost och inte om ni inte har städat upp på ert rum. Vi får väl se vad som händer, om det blir städat. Kan bara säga som så att jag nog inte ligger överst på deras "gilla bäst" lista just nu.


Det var min dag i stora drag, hur ser er dag ut?


Godmorgon!

Av Ann - 16 april 2010 22:30

Hade inte alls någon lust att gå ut till stallet. Satt bra här inne, mätt, trött och alldeles jätte slö.

Men när jag väl kom ut till stallet så kunde jag ändå inte slita mig, så jag borstade bägge två och försökte få kontakt med lillfis i magen.

Men det var nog ingen som ville boxas med mig där idag heller... så jag försöker väl imorgon igen.


En lite smårolig händelse i kväll.

Pontus skulle bjuda M på vatten ur ölburken (!) och sträckte fram den till honom. Han välte på den lite för tidigt bara, så vattnet rann ut på honom själv och M. Men pappa, varför drack du inte? var Pontus förberående kommentar då... så det var alltså inte alls hans eget fel att han spillde, utan det var M´s fel att han inte började dricka tidigare... det lät ivarjefall väldigt roligt när det hände!

Även om det inte låter så roligt nu när jag skriver om det...


Gonatt!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards