Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 1 maj 2010

Av Ann - 1 maj 2010 17:34

Eftersom min pappa har kommit hem så händer det ju saker hela tiden...  så han har grävt och vänt på mitt trädgårdsland. Och jag har lagt tegelstenar runt.

Jag kan inte låta bli att bli förvånad... alltså jag har en föreställning om hur något ska se ut och hur man gör det.

Sedan gör JAG det och... det blir aldrig som jag tänkt mig... det är så märkligt..? Jag har också sått pumpor, sallad, morötter och vitlök.


Så här blev det...

  

...och det ser inte riktigt ut som jag tänkt mig i huvudet... faktiskt ganska olikt det jag tänkt mig...


  

Tim sa: tur att morfar kommer hem så jag får lite motstånd...

när han fick reda på att morfar skulle komma hem! 


Hästarna fick sig en omgång med borsten i hagen och är det inte konstigt att de fortfarande fäller som om de inte sett en borste på år och da´r?

Men det är bara att vänja sig vid att vara ute och hålla på för när vi gjort Mellis box större så blir det inte mycket till gång över... och så får det bli i vinter, man kan tydligen inte göra allt på en gång och huset går först nu så stallet fick vänta... (sorgligt nog)


Av Ann - 1 maj 2010 09:54

Hade en son som sov lite dåligt för att det kliade på honom inatt... och en annan son som inte verkar vara på tip top idag heller... så... vilken bra kombination!

Jag, trött för att jag blivit väckt x antal gånger i natt, Pontus, inte jättepigg för han är sjuk och Tim, lätt irriterad och verkar inte helt pigg.

Vad betyder det?

Krig mellan bröderna och en super sur morsa till dem... som naturligtvis vet med hjärnan att det förmodligen är för att den ena är sjuk och den andre eventuellt på väg att bli... men ändå inte kan låta bli att bli irriterad på deras bråk.

Vilken strålande dag..!

Kan man gå ut och stänga dörren, göra något roligare och låtsas att man inte hör dem?

Förmodligen inte... det blir besvärligt att förklara alla eventuella skador som uppstår när de inte längre nöjer sig med att ordbråka...


Nej, nu är det läge att göra något för nu verkar de sams!


God förmiddag!




Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards