Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Ann - 5 maj 2010 22:18

som jag såg hos min bloggvän Stina!

Så häftigt!


http://www.youtube.com/watch?v=xOqLWyjHE4U


Det du mamma!   

Av Ann - 5 maj 2010 21:48

Jag blev på ett betydligt bättre humör när jag fått gosa lite med hästarna och känt knuffar och sparkar av liten i magen!

Längatar sååååå tills jag kan göra detta...  

 

Lilla Kahela... här alldeles nyfödd   

  


Ringde faktiskt till en speciell vän idag och när hon frågade vad mitt egentliga ärende var så svarade jag:

-berätta något eländigt, något som får mig att inse att jag har det rätt bra, så jag slutar tycka synd om mig själv...

Hon känner mig väl och visste vad jag menade och vet mitt sinne för humor så hon skrattade länge åt mig och svarade att hon faktiskt hade det rätt hyfsat nu.


Hon har haft det ordentligt tufft ett långt tag så vilken tur att hon kunde svara mig så!

Men nu sängen och sova för jag är så   


Godnatt!

Av Ann - 5 maj 2010 18:53

Idag har vi besök av en kompis till Tim. Så det har varit fullt ös hela eftermiddagen. Pontus har haft sin andra feberfria dag idag, men har fått 2 nya prickar/koppor i ansiktet...


Undrar just när Tim tänker bli sjuk...


På sätt och vis önskar jag att han blev sjuk nu, så är det gjort.

Men... samtidigt så kommer jag så mycket efter med vfupraktik och skola så det vore bra om han höll sig frisk.

Jag ska ändå göra 2 veckor vfu i sommar som jag redan missat... blir trött bara av tanken...

  

Fick idag en påminnelse om att vaccinera katterna, men det är ju ingen idé att beställa någon tid för det till dem för de är ju ändå inte hemma. (kanske till Fiffi då...)

Blir trött av den tanken med...

  

Imorgon är det första fotbollsträningen för Tim. Han skulle inte fortsätta med det så jag har inte skaffat honom några fotbollsskor. Men så ändrade han sig alltså och nu ska han vara med. Så det är väl att gå på jakt efter skor då.

Ännu en tröttsam tanke...

Någon som har fotbollsskor att sälja i strl 32-33?


Vilket otroligt positivt och upplyftande inlägg...

Kul blogg..!

Undra på att det har varit sämre med besökare och kommentarer... man blir ju deprimerad av att läsa här...


(kanske blir det ett gladare inlägg efter att jag varit i stallet och "snackat" med fölis i magen!)

Av Ann - 5 maj 2010 08:22

Idag var det jag som lämnade Tim vid skolan för ovanlighetens skull. Sedan hade jag en liten stund över innan jag börjar på vfun och fick då frulle hos pappa (lyxigt) där jag skulle lämna Pontus även idag. Han ska nog vara där hela veckan.


När jag släpper ut hästarna på morgonen så går inte Mellis till sin hö hög utan hon går och betar lite gräs först, innan hon går och käkar hö.

Hilma däremot går direkt till Mellis hö och käkar tills Mellis kommer och jagar bort henne, då går hon till sin egen hög...

Inte den fördelningen jag tänkt mig precis...


Går kort dag idag på vfun, vi ska till skogen och plocka vitsippor som vi ska sätta i färgat vatten.  Det ingår i min vfu uppgift.


Efter skolan ska Tim ta med sig en kompis hem så det blir nog full fart.


Det är min dag i stort sett.

Vad ska ni göra?


God morgon!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards