Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Ann - 6 maj 2010 22:47

Släppte ut Mellis en stund igen för att få beta lite.


Hon valde skogen...

  

Hur mycket gräs finns det där?

Verkar ivarjefall finnas tillräckligt för att hon skulle vara nöjd,

 för hon gick inte därifrån...


Passade då på att borsta bort lite päls,

och jag började med ryktstenen...

  

... borde hon inte ha fällt klart nu?


Hon fick sedan gå kvar och käka lite medans jag gick vidare till nästa projekt.

  

Här är hon i skogen bakom vårt hus.


Mitt nästa projekt var Hilma kraken som fick vara kvar i hagen. 

Även hon fick sig en omgång med både ryktsten och borste...

  

... några drag och det bara rasar av... fortfarande...


Jag tycker ju att eftersom hon envisas med att rulla sig i leran varje dag borde ju pälsen fastna där. Men icke sa nicke...


Nu är både Fiffi och Snurre inne och sover... bara Mjauis som fortfarande inte kommit hem...

  


Godnatt!



Av Ann - 6 maj 2010 20:12

Vem kom inte jamandes när jag kom ut i stallet i eftermiddag?

Kände igen det där irriterande jamningen direkt!

Efter fem dygns frånvaro kom en smutsig, smal och hungrig Snurre springandes mot mig och ville in direkt.

Han var så hungrig!

Efter ett par timmars vila inne gick han ut, så vi får väl se om han kommer in i kväll eller om han bara kom hem för att äta och sedan drog igen.

Men det var så skönt att se honom igen...  och få mysa lite med honom.

För hur irriterande han än kan vara så är det ju våran goa Snurre som vi faktiskt vill ha kvar här hemma!


Trodde det skulle vara skönt att få stå och titta på fotboll i solen, men solen gick i moln och det blåste, så det var svinkallt...

... men den kom tillbaka precis strax innan det var slut, självklart!


 En förväntansfull fotbollskille...

  

... han var tvungen att ha jackan uppknäppt

för att visa södra märket...


Och det var en nöjd fotbollskille som kom hem.   

I år blir det 6 st poolspel.

Jippi...

Det står på lappen att man själv bestämmer om och vilka poolspel man vill vara med på.

Man... är det jag eller Tim?

Jag antar att Tim skulle bli fruktansvärt besviken om han inte får vara med på ett poolspel för att hans mamma inte har lust att åka... så jag antar att man nog är Tim.

För vad gör man inte för att glädja sina barn?

Och i det fallet är man jag...

Rörigt det där..!  



Av Ann - 6 maj 2010 14:39

Jag byter hagar beroende på väder, ibland flera gånger/dag och jag försöker gå ut och låta dem beta för att de ska få äta mer gott gräs, då det är sämre med det i hagarna.

Än så länge är alla småhagar avstängda mot sommarhagen så då är det bara vinterhagen som har regnskydd. Det är nämnligen sommarhagen som binder samman alla hagarna.

Så idag skyndade jag mig hem för det var väldigt mörkt på himlen hemmåt. Och tog ut Hilma för en betestur och Mellis fick gå lös.

Men när Mellis började äta på gräsmattan, alltså min trädgårdsgräsmatta, fick Hilma gå in i hagen och jag valla ut Mellis från gräsmattan... sedan fick jag passa henne.

Det jag skulle komma till var att de skulle få äta lunch i vinterhagen under tak.

Men då kom förståss solen fram... fast... jag klagar inte!


Hoppas ändå på solsken för Tim har sin första fotbollsträning idag. Och det är inte så trevligt att stå där och titta i regn.

Det kanske inte är så roligt att spela i regn heller... för den delen!


Mellis har ju nu lite mer än 2 månader kvar innan beräknad fölning. Hon får i princip fri tillgång på hö och är jättefin i hullet.

Men nu tycker jag mig märka att hon nog behöver lite mer kraftfoder än tidigare.

Så nu har jag ökat på mängden krafft till 1 kg (!) om dagen.

Har haft ett så bra hö att hon hela vintern har varit jättefin på knappt 0.75 kg krafft!

Det är lite annat mot när jag tränade som mest och hon åt ca 5 kg kraftfoder om dagen..!

Och då var hon ändå inte så fin över rumpan som nu!


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards