Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 13 maj 2010

Av Ann - 13 maj 2010 19:18

Det har varit fullt ös hela dagen, men jag tror att alla barnen är nöjda.

Nu när Pontus har haft en kompis här så lät de Tim vara lite ifred när han inte orkade busa. Pontus bråkade inte med Tim utan la energin på A istället. 

Skönt för både mig och Tim tror jag!


Sedan kom min mamma ut en stund. (hon är förresten kvar än)

Och tur att hon kom så det blev lite firande för hon hade med sig en tårta..!   


  

och barnen hade gjort chokladbollar!


Hade faktiskt tänkt göra lyxiga räkmackor till mig och gubben till kvällen när barnen lagt sig, men klockan gick utan att jag märkte nåt så nu är jag mätt och klockan mer än jag tänkt, dessutom spelas det spel så jag struntar nog i att göra mig till.


Vem har jag fått de här jättefina rosorna av då?

  

Ja, inte var det av gubben ivarjefall, utan av min kära lärledare igår när jag gick sista vfudagen!


Nu när det regnat nästan hela dagen så hoppas jag att det sätter riktig fart med gräsväxt i hagarna!

Så lite sol på det här skulle sitta fint men det verkar inte bättre än att det blir regn hela helgen...

Av Ann - 13 maj 2010 11:49

  att idag är det faktiskt ingen vanlig dag,


 det är vår 7:e bröllopsdag!  


Och det firar jag med att ha huset fullt med barn och korv med mos!

Elin är här medans hennes mamma jobbar en stund och A är en av Pontus bästa kompisar som strax kommer hit och leker.


Tim är piggare med "bara" 38.3 i feber men med prickar så... ja ... men pigg är han ivarjefall!


Och regnet verkligen öser ner och nog för att det behövdes regn, men var det tvunget att ösa ner så hårt och mycket att mina gräsfrön som jag strött ut i slänten rinner bort?





Av Ann - 13 maj 2010 07:40

För visst åskade det i natt?

Nu börjar nackdelen med sommaren.

Jag gillar INTE åska.

Mullret kan jag leva med men blixtarna...   

Men jag måste ha varit trött för jag  kommer ihåg att jag drog täcket över huvudet och sen måste jag ha somnat...

Så mitt ogillande för åska kanske har gått över!


Annars har jag sovit ganska dåligt, typ som en korv i bröd igen.

Den ena varm som en kamin och den andra som säger att han är varm och sparka av MIG täcket hela tiden... men så är det   ibland och nu ligger de fortfarande och sover sött bredvid varandra.


Får se vad den här dagen har att erbjuda!


Godmorgon!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards