Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Ann - 16 maj 2010 22:23

att röja upp här, för imorgon får jag nog besök av Evelina. Vi ska försöka slå våra kloka huvuden ihop inför omtentan... är det tänkt...

Men det går inte så värst bra med röjjet... det är mycket... och tråkigt...


Har dessutom ett berg av tvätt som jag försöker minska, men det verkar hela tiden bli mer..?


Tack och Godnatt!

Av Ann - 16 maj 2010 12:22

Min gubbe, barnens pappa, har fullt upp eftersom vi håller på att bygga ut och renovera huset. Men trots det så umgås han flitigt med barnen, mycket beroende på att framförallt den yngre älskar att åka/köra traktor och grävmaskin. Så på det sättet så hjälper barnen till med huset!


Nästan varje dag när M är ute så skyndar sig Pontus ut i en förhoppning att få köra traktor... så även idag!


Med stor koncentration...


 

... styr han traktorn...

  

... och det är lika roligt varje gång!


   

 Lite konstgt tycker nog jag, för jag har aldrig haft någon större längtan efter att få varken köra eller åka traktor..!?


Tim är inte lika förtjust i att köra traktor men han åker mer än gärna med på traktorflaket när det går!



Av Ann - 16 maj 2010 08:30

Ryggen är bättre, Voltaren gelen hjälper faktiskt lite grann.

Tim tycker att det kliar liiiiite mindre idag och grunden till utbyggnaden av huset är nästan klar!

Sedan är det bara att börja snickra, ja inte jag alltså, jag kan tänka mig att han (gubben) inte vill ha mig där med en hammare..!

Det kommer att bli så bra!

Det är så roligt att se våra planer bli till verkligehet!


Funderar och funderar när vi ska till och bygga om boxarna i stallet.

För att kunna göra det måste hästarna vara ute dygnet runt, förståss.

Men jag vill inte ha Hilma på betet nu eftersom hon inte är så van, och Mellis behövare mycket hö som hon inte orkar äta upp på en gång.

Och lägger jag ut och hon blir mätt så kommer Hilma dit och äter upp resten... Dessutom så verkar Mellis tycka att det är väldigt skönt att komma in och vila sig... så, hur gör man när man har ett pyttelitet stall?

För vi har inte hur lång tid på oss som helst heller att fixa boxarna för pappa åker upp till fjällen igen vid midsommar och det är han och jag som ska göra det.

Det får nog bli så att Hilma får gå med munkorg ett tag på betet och vi försöker att vänta med att bygga om boxarna så länge vi kan utan att för den skull få stressa med det.


Och på tal om pappa, idag är det hans födelsedag!

Så...


Grattis till bästaste pappan!

 

    

Vi kommer om ett tag!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards