Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 19 maj 2010

Av Ann - 19 maj 2010 20:08

Nu är det klart, eller ivarjefall så klart som jag kan få det...

Vad är klart?

Jo, sommarhagen är äntligen färdig!

Det som återstår är en sväng med röjsågen under tråden och det ska min pappa göra.

Härlig känsla att nu den är färdig.

Tack pappa!

För det var han som slet med släggan.


Och Mellis fick komma ut i den för att äta. Och vad gör hon?

Jo, först äter hon en stund men sen så får hon fnatt och ska bara in i gamla vinterhagen.

Jaha, tänker jag, hon kanske är törstig, så jag släpper in henne där.

Då fräser hon upp i full galopp, och vad ser jag?

Jo en häst som kommer rusande på gårdsplanen... jag hade glömt att jag inte stängt grinden...

Så, jag hämtar in henne igen och då ska hon in till Hilma i nya skogshagen...

Min undran är, vad är det för skillnad att Hilma går i hagen och Mellis utanför, lös och äter, mot att Hilma går i hagen och Mellis går i sommarhagen och äter?

De är närmare varandra när de går i angränsande hagar än när Mellis är lös... *suckar*

Så det verkar som att Hilma får gå med munkorg ett tag för att slippa fång för att Mellis ska hålla sig i skinnet och få äta gräs...


Men det är vad jag pysslat med i eftermiddag.

Tidigare var jag hos min klasskompis Tiina och pluggade till tentan... och hälsade på hennes härliga hund (och kanin) som jag nog ska få äran att vara hundvakt åt i sommar.

Soya

 

Hon var så rar så det ska bli roligt att ha henne här!


  

och jag tror att barnen kommer att tycka om det med!


Fiffi, kaninen

  

-hon heter samma som min katt! sa Pontus


Tack för en trevlig dag och god mat Tiina!

Du bor jättefint! (även om det inte riktigt var min stil... du hade ju grannar! )

Hoppas du fick ut något av dagen...


Imorgon är det föreläsning i Köping som gäller.

Jag skulle ljuga om jag sa att jag är sugen, men det ska ändå bli kul att träffa alla igen!


Idag var jag till apoteket för att köpa min medicin och kollamaskenprov till hästarna, men... jag glömde förståss maskprovet... igen... så jag gör ett nytt komihågförsök imorgon.

Skam den som ger sig!

Av Ann - 19 maj 2010 07:57

Har varit aktiv så här på morgonkvisten, jag har fodrat, släppt ut och mockat åt hästarna, skickat iväg barnen, duschat och nu ska jag åka till min klasskompis Tiina för att plugga och träffa hennes hund Soya som jag ska få vara hundvakt åt i sommar när de är på semester.

Ska bli kul att se hur hon bor!


Nu till mitt dilemma...

Det är så att förra veckan så gjorde jag och barnen chokladbollar. De som vi inte åt upp (de flesta) hamnade i frysen i källaren.

När jag har haft tråkigt och tvättat och sånt så har jag råkat nalla en och annan... När jag skulle nalla en igår så upptäckte jag till min fasa att det faktiskt inte fanns någon att nalla.

Så...

Hur gör man då?

Som jag ser det har jag tre alternativ.


1. Jag säger som det är och måste då erkänna att jag går och smygäter...

(inget alternativ egentligen)


2. Jag gör nya i smyg och låtsas att det är dem vi gjorde.


3. Jag låtsas som ingenting och hoppas på att de har glömt att vi bakade dem...


Inget av alternativen känns riktigt lockande faktiskt...


Ja, det här får jag fundera på... vilket mega problem va?   

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards