Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 28 maj 2010

Av Ann - 28 maj 2010 21:34

Så har veterinärnen varit här idag för att vaccinera djuren.

Alltså, de djur som då var hemma...

Hästarna fick sitt...

och Snurre som hade "oturen" att vara hemma...

Mjauis och Fiffi var INTE hemma.

Fiffi kom en halvtimme efter hon åkt men Mjauis har fortfarande inte dykt upp.

  

Men skönt är att "bara" behöva åka iväg med två katter ivarjefall.

Och att nu är hästarna färdig vaccinerade för i år.

Ja inte den i magen förståss men de två gammeltanterna.


Hon har nu gått 280 dagar, eller det är nu 54 dagar kvar till beräknad fölning... wiii nu börjar jag snart att räkna ner!  

Imorgon väntar poolspel, fotboll för den äldre...

Då ska jag stå så här... jippi... och på söndag tror jag vi ska försöka åka iväg för att köpa de allra första skolavslutningskläderna till Tim, ja till oss andra också förståss, för vi måste ju också se hyfsade ut!

Det är stort!

Har också beställt klippning till grabbarna måndag den 7 juni.

Så de kommer att vara såååå fina!  


Nu... NCIS!!!   

Av Ann - 28 maj 2010 08:18

Det är en inte alltför pigg älskling som går ut på mornarna. Hon är en sk vandrare i boxen, en otroligt irriterande och ful ovana, men hon gör inte ens det speciellt mycket längre.

Har väldigt bråttom in på kvällarna och inte bråttom ut alls på mornarna.


  

Det går så sakta...


Jag undrar just hur besviken hon ska bli när hon inte får komma in när vi bygger om boxarna...

Som det är nu så gnäggar hon i högan sky om hon ser mig och klockan är efter 20 på kvällen och hon inte får komma in...


Så fort hon kommer ut i hagen...

  

... går hon och ställer sig på sitt favvoställe


Hilma har desto mer bråttom ut...

   

... det syns inte här men hon springer!

Grääääs!


 

Men Mellis följer med till slut!   

observera det fina vädret,

undra hur länge det dröjer innan den mörka front jag ser kommer hit...


Fast... inte konstigt om hon är trött, med den magen... den är så stor och spänd att det ser ut som om den skulle kunna spricka när som helst.

Har bestämt att detta blir hennes sista föl. Hon är 17 år och jag tänker rida och ha kul med henne resterande år istället.

Jag kommer ju ändå att ha kvar denna fölunge så jag har inget behov av att betäcka henne igen, och skulle det nu bli så att det händer fölis något (peppar peppar) så får jag väl köpa mig en fölunge senare då.


Och hur mår jag idag då?

Tänker jag inte ens skriva om... för då blir jag lika gnällig igen, och det tänker jag inte bli. Jag har inte tid att vara sjuk...


* Plugg

* Skolsysterbesök med Tim

* Veterinärbesök till hästar och katter

(har inte sett skymten av någon katt idag förståss)

* Lite städning och handling


är vad som står på schemat idag.


Godmorgon!


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards