Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg under maj 2010

Av Ann - 26 maj 2010 15:59

Så är det äntligen över, omtentan är gjord och jag önskar att jag kunde säga att det gick super... men det gjorde det inte.

Men det gick okej tror jag.

Jag har helt enkelt pluggat lite på fel saker... men så är det ibland. Jag hoppas att jag slipper göra om den igen ivarjefall, att jag bara behöver komplettera om den inte blir godkänd.


Efter tentan var jag och Evelina duktiga och gjorde uppgiften tills imorgon, den om kvalitetsredovisning.

Så nu är den gjord också.


Kiropraktorn nästa och nu börjar ryggen kännas bra igen!    


Hämta Pontus, Tim skulle med en kompis idag, och vidare till mitt vfuställe och hämta lite material till vfu uppgifterna.

Nu börjar jag kunna pricka av saker som jag ligger efter med och  det börjar närma sig sommarlov.

Det känns bra och ska bli så skönt!   


Fick provsvaren på mask och Mellis hade 0 på allt!

  

Skönt för då slipper man avmaska då, nu ska jag bara göra på Hilma också. 

Det fanns bara en "Kolla masken" på apoteket när jag var där och köpte så jag väntar på att de ska få hem fler.

Har en lätt liten förhoppning om att Hilma inte heller ska ha mask.

Någon gång måste väl även vi ha flyt?   


Av Ann - 26 maj 2010 07:26

Men snart är det över...


Nu är det omtenta!   

Av Ann - 25 maj 2010 21:20

Idag har jag pluggat pluggat och hämtat barnen för att gå till tandläkaren.

Där fick vi beröm för fina tänder och bra tandborstning och som tur var, inga hål!

Barnen var så duktiga!


Sedan hem och så ännu mer plugg för imorgon, då är det omtenta!

Anna var här och grillade mig lite och det gick ganska bra så... ja vi får väl se imorgon hur det går.


Någonstans emellan så hann jag baka en rabarberpaj, den första med egenodlade rabarber!

De ni!


  

Hmmm... var är rabarberna?

Men den var god!


Fick stänga av ner till sommarhagen, för för det första så var det oerhört blött, och för det andra så har stackars lilla Hilma fått lite skav på underläppen så jag ville ta av munkorgen.

Måste komma på något bra och mjukt att sätta fast på kanten av munkorgen.

Någon som har förslag?

Vet ju inte riktigt hur jag ska fästa det...

Hmmm tål att fundera på... men imorgon får de ivarjefall stanna i vinterhagen.



Av Ann - 25 maj 2010 07:42

Imorse vaknade jag av regn... och att jag har en dunderförkylning.

Men jag blir sällan riktigt sjuk, men det är tillräckligt för att det ska irritera.

Massor.

För det kliar i halsen så jag hostar, det kliar inne i örat (!) och snoret rinner... härligt va?!

Och jag var tvungen att ta febern för det kändes som om jag hade åtminstone 42 grader...

Jag hade 36.9

Och blev då genast mycket piggare... eller nåt...


Hur som helst... idag är det plugg plugg plugg som gäller, och tandläkaren för barnen.


Nu bjussar jag på mer eller mindre rätt ointressanta kort..!   


En liten magbild igen... Vad säger ni om den här?

  

Rätt stor va? Från imorse..!

Och det sparkar och lever om som bara den!


Väldigt tidig måndagmorgon (igår) klockan 05.20 ungefär...

  

... dagg i gräset men soligt och fint...


... och från imorse, vid 07 tiden...

  

... det syntes inte på kortet här som det var meningen, men det regnar...


Nu ska jag chatta med mina lärare om omtentan imorgon..!


Godmorgon!


Av Ann - 24 maj 2010 19:23

trött, fryser, trött... har jag sagt trött?


Jag har haft en helt förvirrad dag men ändå en riktigt  trevlig dag.

Först så har Annika varit här och vi har pluggat till tentan och ätit lunch, sedan skulle jag till min vfuplats och hämta lite saker var det tänkt.

Men... på eftermiddagen får jag en påminnelse om att det var chatt och frågestund med lärarna inför tentan på onsdag och eftersom jag har några frågetecken angående en del saker där så tyckte jag att det var en ypperligt bra idé att vara med där.

Och jag glömmer bort att ringa min vfuplats... så nu får jag verkligen skämmas...  


Efter frågestunden så åkte jag direkt till pappa som hastigt och lustigt fått äran att hämta barnen eftersom jag skull bli lite senare än jag tänkt från början.

För nu i eftermiddag/kvällen så har vi varit på sommarfest med Pontus. Jag, Tim och min pappa.

Där trodde jag att jag skulle få se något uppträdande eller några sånger.

Men istället fick jag vara med på Bamsegympa. Och det tyckte sonen var väldigt roligt.

- Kom nu mamma, du måste vara med! säger Pontus när jag försökte slippa undan. Så nu har jag motionerat också!

Det är så roligt att se hur stolt Pontus faktiskt är när vi är där.  


Sedan fuskade vi och åkte till korvmojjen för att käka, och då visade den äldre sonen sitt bästa humör... eller nåt sånt...

Helt plötsligt var inget bra.

Fast det var han som valt att vi skulle åka till korvkiosken.

Så det var lite lagom roligt...


Och nu är jag trött... det har varit en lång dag...

Ointressant för er egentligen, men trevlig för mig... trots trotsiga, tjuriga barn och att jag fått skämmas...



Av Ann - 24 maj 2010 06:00

Nu ska jag äntligen få fortsätta titta på det bästa av det bästa... NCIS!

Jag längtar!


Har annars varit vaken sedan 03.30 och har inte kunnat somna om. Det var en sån där irriterande fluga som jag senare fick att lämna jordelivet, som höll mig vaken.

Eller så var det nåt annat vad vet jag, jag var vaken ivarjefall.

Så vid strax efter 05 tiden så gav jag upp och gick ut till stallet. Hästarna tyckte nog att jag var lite onödigt tidig men det är ju fint väder och lite fukt på hovarna från gräset är ju nyttigt... så nu är de ute ivarjefall!


Godmorgon!

Av Ann - 23 maj 2010 19:39

Idag har jag haft en sån där trädgårdsdag, mellan skurarna...


Gräset är klippt...

  


några rabatter rensade... men långt ifrån alla...

vet ju fortfarande inte vad jag kan rensa bort så att säga..!

  

de här såg rätt döda ut efter vintern, men de tog sig...



  

Det ena äppelträdet har fullt med knoppar...

(de som jag inte har klippt i...)

  

betyder det att det bli mycket äpplen då?

Jag vill inte ha mycket äpplen... jag gillar besprutade äpplen utan fläckar ifrån affären bäst...


Vi håller ju på att bygga ut huset...

 

när han (gubben) rev verandataket så hittade han många getingbon... stooooooora getingbon... detta är delar av två... 


Sedan har jag förståss gosat mycket med hästarna och fixat dem, lekt med barnen, bla 1 2 3  , jättekul tycker dem...

och pluggat... jättetråkigt tycker jag...

Av Ann - 23 maj 2010 08:27

och den var godkänd!

Skönt att slippa hålla på med den också!  


Bra gjort av mig!  


... eller en snäll lärare..!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards