Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg under maj 2010

Av Ann - 23 maj 2010 08:05

Var till M´s syster igår kväll för hennes B fyllde år. Trevligt med grillat och fika även om vi kom i senaste laget för grillningen... men det fanns kvar till oss ändå!

Gott!


Var en så skön dag igår men som jag egentligen inte vet riktigt vad jag gjort av... på förmiddagen pluggade jag på eftermiddagen... lekte jag med barnen tror jag... hade tänkt klippa gräset men det kom annat emellan...


  

M grävde ner dem... då vet vi var de är!


Men idag ska jag klippa gräset... om det inte regnar... för då slipper jag!  

Av Ann - 22 maj 2010 09:09

till ösregn. Lät det som, jag tittade aldrig.

Jag vände mig om och somnade om och vaknade till en underbar solig morgon istället.


Har nu lämnat in en av mina sena skoluppgifter och sitter och pluggar till omtentan. Ska nog sätta mig ute och läsa på den.


Får sen se vad den här dagen har att erbjuda.


God förmiddag!

Av Ann - 21 maj 2010 20:47

Att jag aldrig lär mig...

Vi grillade, min pappa var här och hjälpte till med husbygget och fick vara med på grillpartyt han med.

Men trots att det bara var sallad, sås, kött och kyckling så måste jag äta så den stackars magsäcken står ut i alla fyra hörnen. Jag har läst att en normal magsäck rymmer ca 1.5 liter... inte min... den är mer som en 200 liters sopsäck... för jag kan stoppa i mig mycket jag och nu har jag hamnat i någon slags matkoma... jag är/blev så trött! Och magen är verkligen i vägen, det går knappt att sitta...

Men gott var det!


Men men, skyll mig själv... för snart (så fort jag orkat lyfta ändan från stolen) så ska jag ut till stallet och mocka, för det är tydligen ingen som har gjort. Någon har tydligen glömt att lägga betfor i blöt också så den personen kommer inte att vara poppis hos Mellis ikväll när hon blir utan. 

Men jag är oskyldig och tänker skylla på någon annan... det var inte jag...   det går, det vet jag, för så gör nästan alltid mina barn!


Sitter också och försöker planera helgen så att jag bara inte ska kunna sitta och plugga hela tiden, men jag kommer inte på något så där som jag måste göra... så det blir nog en del plugg ändå...


Vad ska ni göra? Något som jag också kan göra så jag slipper plugget?


Ha en fortsatt trevlig fredagskväll!

Av Ann - 21 maj 2010 13:57

Jag skulle ner till hagen och gosa och ta lite kort tänkte jag.

Nerför stenmassorna som ligger iväntan på att bli iordninglagda för att göra vår gårdsplan större, tänkte jag gena ner till hagen.

Smart...

Jag liksom halkade och ramlade på höften, rumpan hela vägen ner.

Nu kanske det inte ser ut att vara så långt och brant att ramla, men det var det, kan jag säga.

  

Jag trodde minst att jag krossat både höften och häcken...   och det var tur att inte barnen var i närheten för de ord jag sa vet jag inte ens om de har hört någon gång...


Men, som Pontus sa: det blöder inte så mycket... då gör det nog inte så ont..!

Och då hade jag skrapat upp nederdelen av höften och vaden...

Men lite rätt hade han, för hade det blödit mer så hade jag tagit kort på det, nu såg det inte så illa ut, så skulle jag tagit kort på det så hade ni kanske inte trott att det gjorde så ont som det faktiskt gjorde!

   

Kan tillägga att jag hade shorts på mig...


I varjefall, här är korten som jag tog.


 

Mellis mage är... ja... inte att lajja med... den är stoooor!


 

Hilma med munkorg...


   

och uppenbarligen så går det utmärkt att äta med den ändå... men jag hoppas att det blir så lite att hon inte blir sjuk och/eller sväller för mycket...


Tittar man noga (eller man kanske inte behöver titta så noga...) så ser man att det har regnat en kort stund hos oss i förmiddags.

Jag såg det för att Mellis kom galopperande upp mot regnskyddet. Trodde först att hon tyckte det var för mycket insekter, men såg sedan regnet... hon hade bråttom att komma undan för att inte bli blöt!


  

Det finns vissa saker som är rogivande att titta på.


Bland det som jag tycket är mest rogivande att titta på är:

*sovande bebisar/barn

*fina akvarier (ja, faktiskt!)

och inte minst utan nästan mest

*betande hästar i hagen


Det sistnämnda tröttnar jag nog aldrig att titta på. Jag kan sitta i evigheter och på trappen och bara titta..!


Sist men inte minst, ett kort som Pontus ville att jag skulle ta och lägga ut på bloggen...


  

Fråga mig inte varför han ville det, och inte honom heller för det visste han inte.

Men här är den!  


Av Ann - 21 maj 2010 08:58

Det blev inget inlägg igårkväll.

Varför?

För att jag inte gillar åska.

Inte för att direkt åskade just då, men det skulle lika gärna kunna ha gjort det när som helst så jag tyckte det var lika bra att dra ut alla sladdar så det var klart.

Ifall att...

Och då kom jag ju inte åt datorn...

Förutseénde ni vet...


Det blev munkorg på för Hilma igår eftermiddag.

Det är nog mest jag som lider av den. Det känns som om den måste irritera och vara ivägen massor...

Men hon blev jätteglad, kanske inte precis för munkorgen, men för vad det innebar när den kom på.

Hon fick ju komma ut i sommarhagen!

Hon tog små glädjeskutt och gjorde race.

Inte "detärförmycketinsekter" race utan glädjerace. Man ser skillnad faktiskt!

Mellis gjorde också några race men det var mer "förmycketinsekter" race eller "nertillgräsetochäta" race.

Som tur är så har de en friskad från insekterna under regnskyddet och det är tur i dubbel bemärkelse.

För snart måste vi tömma boxarna och bygga om dem och då kan jag inte ta in dem i stallet, men jag hoppas att det inte tar alltför lång tid att bygga om.


Kom faktiskt ihåg att köpa kollamaskenibajset kittet igår, men man skulle tydligen inte skicka in det torsdag till lördag ifall posten skulle krångla så det blir väl på söndag jag skickar det då.


Det blev ännu en dag med traktorkörning för Pontus,

observera jobbhandskarna... precis som sin pappa!

  


Passade även på att avmaska och lägga på fästingmedel på alla katterna. Det gjorde mig otroligt poppis bland dem.

Eller inte...


Nu till presentationen.

Vi är 8 stycken i vår klass och här är dem!


Ulrika

  

Glad trebarnsmamma till två härliga pojkar och en lika härlig flicka,

 som sliter och är duktig i plugget!


Tiina

 

Snälla, rara, fina Tiina, har två lika fina flickor och det är

hennes hund och kanin som vi ska passa i sommar!


Sabina

 

Yngst av oss men otroligt målmedveten,

har en otrolig självdisiplin när det gäller skolan!


Evelina

 

Cool..!

Du är så fin och ser så intelligent ut i dina nya glasögon!


Angelica och Livia

  

Nybliven stolt tvåbarnsmamma!

Har även en fin tonårstjej hemma.


Annika

Glad tvåbarns mamma till en pojke och lilla


Ida här

  

som gillade min telefon.

Tur att någon gillar min telefon när jag själv tycker att den är sådär... den gör sällan som jag vill...


Sist men inte minst har vi Josefin som tyvärr är sjukskriven nu...

Krya på dig vännen, hoppas du snart är tillbaka igen!


Ja och så jag också förståss!

Det blev nog 8...


Ha en härlig fredag!

Av Ann - 21 maj 2010 08:16

ett långt inlägg med många bilder... som försvann när jag skulle skicka iväg det... så irriterande!

Grrrr   


Får se när jag orkar skriva om det...


Godmorgon!

Av Ann - 20 maj 2010 07:31

Vilka bekymmer jag har med de där hästarna...

Jag vet verkligen inte hur jag ska göra med bete, munkorg eller inte, sära på, gå ihop, mat och flänga hästar...

Hade inte Mellis varit dräktig så hade jag låtit henne få stimma en stund, jag vet att det går över, hon har inte dött av att gå själv delar av dagen för att äta tidigare.

Men eftersom hon nu är dräktig så har jag inte någon lust att hon stressar omkring, ens för en stund... Dessutom så äter hon inget då ivarjefall och det var ju det som var meningen.

Och så alla dessa knott och mygg...  jag blir galen, varför kan det inte bara vara lätt?

Varför ska jag bekymra mig över allt?

Nu är det ju så varmt att jag egentligen vill att de ska vara ute dygnet runt.


Jaja nog tjatat om det, tids nog kommer jag på en lösning...

(men råd mottages tacksamt..!)


Nu till skolan och föreläsningar i hettan... kul...

(men jösses vad jag gnäller, har jag vaknat på fel sida? Ja jag tror det... är allmänt sur och irriterad på egentligen ingenting, eller allting... härligt att göra grupparbete med mig idag!)


Godmorgon!


Av Ann - 19 maj 2010 20:08

Nu är det klart, eller ivarjefall så klart som jag kan få det...

Vad är klart?

Jo, sommarhagen är äntligen färdig!

Det som återstår är en sväng med röjsågen under tråden och det ska min pappa göra.

Härlig känsla att nu den är färdig.

Tack pappa!

För det var han som slet med släggan.


Och Mellis fick komma ut i den för att äta. Och vad gör hon?

Jo, först äter hon en stund men sen så får hon fnatt och ska bara in i gamla vinterhagen.

Jaha, tänker jag, hon kanske är törstig, så jag släpper in henne där.

Då fräser hon upp i full galopp, och vad ser jag?

Jo en häst som kommer rusande på gårdsplanen... jag hade glömt att jag inte stängt grinden...

Så, jag hämtar in henne igen och då ska hon in till Hilma i nya skogshagen...

Min undran är, vad är det för skillnad att Hilma går i hagen och Mellis utanför, lös och äter, mot att Hilma går i hagen och Mellis går i sommarhagen och äter?

De är närmare varandra när de går i angränsande hagar än när Mellis är lös... *suckar*

Så det verkar som att Hilma får gå med munkorg ett tag för att slippa fång för att Mellis ska hålla sig i skinnet och få äta gräs...


Men det är vad jag pysslat med i eftermiddag.

Tidigare var jag hos min klasskompis Tiina och pluggade till tentan... och hälsade på hennes härliga hund (och kanin) som jag nog ska få äran att vara hundvakt åt i sommar.

Soya

 

Hon var så rar så det ska bli roligt att ha henne här!


  

och jag tror att barnen kommer att tycka om det med!


Fiffi, kaninen

  

-hon heter samma som min katt! sa Pontus


Tack för en trevlig dag och god mat Tiina!

Du bor jättefint! (även om det inte riktigt var min stil... du hade ju grannar! )

Hoppas du fick ut något av dagen...


Imorgon är det föreläsning i Köping som gäller.

Jag skulle ljuga om jag sa att jag är sugen, men det ska ändå bli kul att träffa alla igen!


Idag var jag till apoteket för att köpa min medicin och kollamaskenprov till hästarna, men... jag glömde förståss maskprovet... igen... så jag gör ett nytt komihågförsök imorgon.

Skam den som ger sig!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards