Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg under maj 2010

Av Ann - 16 maj 2010 08:30

Ryggen är bättre, Voltaren gelen hjälper faktiskt lite grann.

Tim tycker att det kliar liiiiite mindre idag och grunden till utbyggnaden av huset är nästan klar!

Sedan är det bara att börja snickra, ja inte jag alltså, jag kan tänka mig att han (gubben) inte vill ha mig där med en hammare..!

Det kommer att bli så bra!

Det är så roligt att se våra planer bli till verkligehet!


Funderar och funderar när vi ska till och bygga om boxarna i stallet.

För att kunna göra det måste hästarna vara ute dygnet runt, förståss.

Men jag vill inte ha Hilma på betet nu eftersom hon inte är så van, och Mellis behövare mycket hö som hon inte orkar äta upp på en gång.

Och lägger jag ut och hon blir mätt så kommer Hilma dit och äter upp resten... Dessutom så verkar Mellis tycka att det är väldigt skönt att komma in och vila sig... så, hur gör man när man har ett pyttelitet stall?

För vi har inte hur lång tid på oss som helst heller att fixa boxarna för pappa åker upp till fjällen igen vid midsommar och det är han och jag som ska göra det.

Det får nog bli så att Hilma får gå med munkorg ett tag på betet och vi försöker att vänta med att bygga om boxarna så länge vi kan utan att för den skull få stressa med det.


Och på tal om pappa, idag är det hans födelsedag!

Så...


Grattis till bästaste pappan!

 

    

Vi kommer om ett tag!

Av Ann - 15 maj 2010 21:13

Barnen har lagt sig... nu är det så lugnt och skönt!


Nu har det regnat och idag blev det sol... och vips så kom mygg och knott och alla djävulusiska insekter som ett brev på posten.

Så när jag var ute och betade med Mellis idag (idag höll jag i för jag ville ha ett visst område avbetat) så var hon helt plötsligt tvungen att rulla sig... och det såg ut som om hon tyckte det var sååååå skönt!

Men för mig som endast hade ett litet grimskaft att hålla i var det ett evigt snurrande innan hon kunde lägga sig..!

Hon är rolig hon!


Hur länge jagar kattmamman åt sina barn egentligen?

Nyss kom Mjauis hem med värstingråttan Arne och mjauade åt Snurre och Fiffi att komma.

Det var ingen liten skogsmus där inte...

Mer än dm utan svans...

Sedan tittade hon på när de (eller mest Snurre) först lekte med den, för att sedan äta upp den.

Där lär man sig tydligen inte att man inte ska leka med maten innan man äter...


Funderar på om jag ska ta och sätta mig framför dumburken med en balja popcorn och bara vara.

Vi (läs gubben) har nämnligen skaffat en ny sån där mackapär, låda, box, vad det nu är som gör att vi kan titta på tv igen.

Tycker inte att jag tittar så mycket på tv i vanliga fall, men när det inte går så saknar jag det ändå... konstigt...




Av Ann - 15 maj 2010 19:41

Han har prickar överallt... som kliar...   stackars mitt   ... att jag vet att det går över hjälper ju inte honom nu...


Men... ryggen är något bättre. Har köpt Voltaren gel som M smörjde på och det tog udden av det värsta, även om det inte försvann.


Pontus och jag åkte in till stan på Barnens dag för att jag tänkte roa honom en stund. Men han ville inte alls vara där, han skulle hem till Tim.

Fast de retade varandra och var osams...

Men en stund var vi där, vi hann ivarjefall med att äta popcorn och varma chips..!     


Sedan åkte vi och hämtade Livia och hennes familjs present från oss. Längtar tills jag får träffa henne...

Och nu höll jag på att lägga in en bild på presenten, men kom på att det kan jag ju inte göra innan hon fått den... möjligheten finns ju att hon tjuvkikar här innan jag hinner ge dem den!


Min yngre son håller på att hjälpa sin pappa att gräva för huset.


Han är mycket koncentrerad...

 


Men bygget går ivarjefall framåt och det måste ju vara sonens förtjänst!


  

Det kommer att bli så bra!



Av Ann - 15 maj 2010 08:48

Jag har så ont i ryggen att jag bara kan sitta kortare stunder...

Prutt också!

M försökte massera och trycka lite på ryggen imorse men det hjälpte bara för stunden.

Så vi får se vad det blir av den här dagen.


Godmorgon!

Av Ann - 14 maj 2010 22:34

Jo, för Tims del blev det mycket mer prickar och högre feber igen...

Han har legat i soffan nästan hela dagen.  

Och 4 stycken   hann han med!


För min del så blev det ryggont för hela slanten.

Ibland blir jag bara så trött på min kropp, det ska då alltid göra ont någonstans...

Så hagen fick vänta.

Men jag gick runt den för att kolla vad som behöver göras.

Några stolpar behövde bankas ner,

några isolatorer behöver bytas,

tråden som jag tog till nya hagen behöver ersättas och

en sväng med röjsågen för att ta bort lite sly från tråden så är hagen klar.

Med pappas hjälp så tar det inte så lång tid.

Dessutom ska han som arrenderar vår åker komma och göra en putsning av hagen igen.

Men vad blöt den var... nu har det förståss regnat ganska mycket ett par dagar men det var riktigt blött... blir inte tal om att släppa ut dem där nu för då trampar de sönder allt.


En lite lustg sak som hände när Mellis var ute på sin dagliga betes tur utanför hagen var att först gick hon runt lite på gårdsplanen och tittade och sedan fick hon väldigt bråttom mot hagen.

Man såg att hon ville in så jag släppte in henne, trodde att hon var törstig eller så.

Men... hon var bajnödig!

Hon gick raka vägen in i regnskyddet och sket!

Hon är rolig hon!  


Godnatt!


Av Ann - 14 maj 2010 10:00

Konstigt, för jag tyckte att det var lördag hela dagen igår...


Vaknade ivarjefall imorse av att regnet verkligen vräkte ner.

Så jag började med att ge hästarna mat och sedan gick jag ut och mockade under regnskyddet (skulle ha gjort det igår) och strödde både med spån och halm där.

Blev så fint så.


Om regnet inte tänker ösa ner hela dagen så är min tanke att jag ska föröka fixa staketet till sommarhagen idag.

Eller i helgen.

Eller i veckan.

Kul.

Not.

Men det ska göras och det blir inte roligare senare.

Och det är ivarjefall roligare än att plugga till tentan...


Tim är en prickig korv nu. Han riskerar att få mycket mer prickar än vad Pontus hade.

Febern är ivarjefall fortfarande strax över 38 grader så han är ganska pigg.

Han utnyttjar sin sjukdom till max vad det gäller glass.

Han har redan ätit en idag... får se hur många det slutar på.

Igår åt han 4 st... men det kan man väl få när man är sjuk?


God förmiddag!

Av Ann - 13 maj 2010 19:18

Det har varit fullt ös hela dagen, men jag tror att alla barnen är nöjda.

Nu när Pontus har haft en kompis här så lät de Tim vara lite ifred när han inte orkade busa. Pontus bråkade inte med Tim utan la energin på A istället. 

Skönt för både mig och Tim tror jag!


Sedan kom min mamma ut en stund. (hon är förresten kvar än)

Och tur att hon kom så det blev lite firande för hon hade med sig en tårta..!   


  

och barnen hade gjort chokladbollar!


Hade faktiskt tänkt göra lyxiga räkmackor till mig och gubben till kvällen när barnen lagt sig, men klockan gick utan att jag märkte nåt så nu är jag mätt och klockan mer än jag tänkt, dessutom spelas det spel så jag struntar nog i att göra mig till.


Vem har jag fått de här jättefina rosorna av då?

  

Ja, inte var det av gubben ivarjefall, utan av min kära lärledare igår när jag gick sista vfudagen!


Nu när det regnat nästan hela dagen så hoppas jag att det sätter riktig fart med gräsväxt i hagarna!

Så lite sol på det här skulle sitta fint men det verkar inte bättre än att det blir regn hela helgen...

Av Ann - 13 maj 2010 11:49

  att idag är det faktiskt ingen vanlig dag,


 det är vår 7:e bröllopsdag!  


Och det firar jag med att ha huset fullt med barn och korv med mos!

Elin är här medans hennes mamma jobbar en stund och A är en av Pontus bästa kompisar som strax kommer hit och leker.


Tim är piggare med "bara" 38.3 i feber men med prickar så... ja ... men pigg är han ivarjefall!


Och regnet verkligen öser ner och nog för att det behövdes regn, men var det tvunget att ösa ner så hårt och mycket att mina gräsfrön som jag strött ut i slänten rinner bort?





Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards