Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Ann - 6 juni 2010 21:18

Nej, jag hann inte så mycket som jag tänkt mig...

Jag fixade hästarna (det första jag gjorde)

Jag fixade barnens pool ( det andra jag gjorde)

Jag rensade landet och planterade persiljan, jordgubbsplantorna och gräslöks plantorna

och vi var och firade min kära svärmor (alltid lika trevligt att träffa alla, det händer alldeles för sällan)


Alltså poolen tog väldigt mycket längre tid än jag tänkt mig och när jag väl var nästan klar så såg jag till min fasa att den övre uppblåsta ringen var trasig...

så vattnet rann ut hela tiden...

Blev jag trött eller blev jag trött?


Passade på att rensa landet när poolen fylldes på och det var... tråkigt... jag fick ta bort allt vid morötterna eftersom jag inte hade en aning om vad som var morötter eller ogräs.

Några små ynkliga salladsplantor har börjat komma upp, men inte alls som förra året.

Så nu är mitt I-landsproblem om jag ska så om eller helt enkelt skita i det...


Planterade det jag köpte igår, några nya ... större... jordgubbsplantor, gräslöken och persiljan.

Lyckades naturligtvis ha sönder persiljeplantan så vi får väl se om den överlever.


Känns som om min dag varken blev som jag tänkt mig eller att jag var på så bra humör som jag hade velat...


Så nu är det bäst att jag går och lägger mig så inget mer blir fel eller att jag hinner bli på ännu sämre humör...


Godnatt!

Av Ann - 6 juni 2010 09:19

Idag ska jag:

fixa poolen åt barnen

rensa land och rabatter

klippa gräset

fylla på vatten och fixa hästarna

plantera ner det jag köpte igår och lite som står och väntar

fira svärmor som fyller år idag

åka och köpa ett nytt filter till poolen, ett nytt munstycke till vattenslangen och en vattenspridare


... vi får väl se vad som hinns med...


Godmorgon!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards