Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 9 juni 2010

Av Ann - 9 juni 2010 22:15

Alltså, jag menar gräsklippningen.

Jag hade inget emot det och det finns ju värre saker att göra men... det är inte lika trevligt längre, snarare ett väldans måste.

Men, min kära svärmor kom hit ikväll med diverse olika blommor som hon själv drivit upp.

Så efter gräsklippningen (där jag tvingade min stackars mamma att kantklippa...) så har jag roat mig med att plantera.


 

Och ja, ni ser rätt, det är en salig blandning av diverse blommor.

Och ja, det är en tomatplanta mitt i smeten..!


Jag har aldrig påstått att jag kan det här med att sätta ihop olika fina arangemang, även om det bara är en rabatt!

Men det är fint med blommor och det blir lite mindre plats för ogräset att växa på och katterna att skita i. För även om katterna har en hage med massor med spån eller en hel skog och en massa annat, så ska de använda mina rabatter till toalett av någon anledning...


Och inte nog med det... jag har mer att plantera kvar!

  

Jag tror att jag ska sätta upp en blomlåda utanför stallet och kanske någon hängblomma på väggen.


Tack för de jättefina blommorna och tomatplantan!


Annars så har den här dagen varit en smärre katastrof.

Tim skulle leka med en klasskompis efter skolan och när jag skulle åka därifrån så startade inte bilf-n!

Alla lampor lös, stereon och fläkten gick, men motorn var helt död!

Och det gick inte att starta den med startkablar heller...

Så bilen står kvar utanför Tims kompis hus och jag sitter fast på landet utan bil.

Jippi! Eller inte...

Som tur var så var grannen Lena i stan så hon körde hem mig och Pontus.

Tack för det!



Av Ann - 9 juni 2010 10:16

  

Hade en tid nu på förmiddagen för att vaccinera de två kvarvarande katterna som inte vaccinerades när veterinären var ut till hästarna.

De befann sig ju inte på hemmaplan då.

Men Mjauis behagade inte vara hemma denna gång heller... hon och Snurre har varit borta i ett par dagar nu igen.


  

Mjauis, den ovaccinerade...


Så det är bara Fiffi som blev vaccinerad idag.


De vaccinerade kissarna Snurre och Fiffi


Jag blir så trött...

Att man aldrig blir av med det... jag är så rädd att jag ska glömma bort det!


Men man undrar ju vart de tar vägen när de är borta..?

Kanske hos någon med bättre lunchmeny än här?


  

Av Ann - 9 juni 2010 07:42

Jag har härmed förklarat krig mot alla världens flugor!

De är överallt och speciellt på mig!

Jag avskyr dem, särskillt när jag ska sova eller sover!

Nu har jag till och med slagit sönder en flugsmällare till... vi har haft 4 st men nu är det alltså bara en trasig kvar.

    


  

En ny magbild så här på morgonkvisten... hon spricker snart!


  

Hilma kliar sig... i sin hannibalmask... hon har fortfarande vinterpäls kvar...


... och nu lite kort på nya boxen...

  

den är riktigt skitig så det ska skuras och målas...


  

...innan jag är klar. Vi ska försöka hinna klart allt över helgen!

Det är skitigt så jag nästan skäms att lägga ut korten...


Godmorgon!



Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards