Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 10 juni 2010

Av Ann - 10 juni 2010 21:20

Har haft min första riktigt lediga dag idag.

Det är inte så lätt att slappna av och njuta av att vara ledig, jag hade hela tiden den där oros känslan i magen av att jag glömt något i skolan, att jag missat något...


Men jag har också fått lite gjort.

Jag och Pontus har planterat färdigt alla blommor, inklusive hans som han hade med sig från dagis.

Vi har vattnat alla rabatter (alla... det lät som många, men det är ivarjefall två rabatter och ett grönsaksland!) och jag har bakat tårtbotten.

Jag har strykit (urk) pojkarnas skjortor som de ska ha imorgon och kommit på att jag inte har några skor att ha på mig på Tims skolavslutning...

Hur kunde jag glömma bort att köpa det..?

Jag har också nu ikväll tvättat mina byxor som jag ska ha imorgon... hade visst glömt det med... så nu hoppas jag på att de hinner torka...

Jag är helt hopplös just nu, jag glömmer precis allting.

Ikväll så glömde jag bort Tims fotbollsträning... så nu är jag på minus.


Nu ska jag gå ut och mocka åt hästarna och ge Mellis mat. Vatten hoppas jag att de har så det räcker tills imorgon. Annars ska jag väl släpa med det också.


Imorgon så börjar vi (eller pappa) med Hilmas box och så är det Tims första SKOLAVSLUTNING!


Och inte att glömma, min bil är fixad så jag är inte fast här på landet längre! Den kom hem till lunch idag.

M sköter sig!


Det blev en tråkig blogg idag utan bilder men jag hade inga och orkade inte leta på några gamla heller.


Tack och hej!

Av Ann - 10 juni 2010 07:44

Så...

Vad gör man idag då?

Förslag?

Kanske röja upp lite snabbt och sedan bara softa..?

Fast jag har massor som jag skulle behöva göra.


Som att:

Fixa hästarna

Fortsätta med trädgården

Skölja av bilen (visst ja, den är ju inte hemma, den är ju trasig... så synd då)

Städa

Tvätta

Skura stallet

Städa stallet

(kanske i omvänd ordning, städa först, skura sen, men det blev inte mer lockande för det...)


Tja, vi får väl se vad jag orkade/hade lust med!


Godmorgon!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards