Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 15 juni 2010

Av Ann - 15 juni 2010 21:28

Det känns som om den här dagen aldrig tar slut.

Kanske för att jag jobbat på eftermiddagen och hann med lite i förmiddags också.

Fast det känns som om det var en annan dag.


Mjauis är nu äntligen vaccinerad.

Hon har ju varit hemma ett tag nu men det var inte förrens idag som jag hade möjlighet till att åka in med henne.

Skönt, nu är det gjort och det var något nytt vaccin så det behövdes inte vaccineras förren om 3 år..?

Fångad! he he!

  

Men hon var så duktig!


Stallet är klart, bara att strö och ta in hästar nu!


Stallet från min "stallgång"... Mellis box...

  

som numera är 4.3x3 m


  

rent och fint!


  

Det gröna "skåpet" vid dörren är för att ingen ska kunna bita i elledningar eller kontakter.


Hilmas box...

  

som blev 2.2x2.1 m


  

Den är inte mycket större än den var tidigare, men eftersom den blev mer kvadratisk nu så känns den mycket större.


Hela stallet känns riktigt fräscht och fint så nu är det bara att sluta gräma sig över hur trångt det är.

Tills nästa år... då har jag förhoppningsvis problemet "tre hästar, två boxar"!

Men då har jag vunnit flera miljoner och håller på att bygga ett helt nytt stall, med lejd hjälp så pappa slipper slita så!   


Hur som helst,

Tusen tack pappa, du har gjort ett toppen jobb av det som fanns!   

Det ska bli kul att ta in dem och se om de gillar sina nya boxar.


Så... nu är det dags att sätta igång något nytt projekt då.

Måste bara komma på vad... för jag måste ha något som jag kan stressa upp mig över och gnälla lite på.

För annars är det ju ingen sport att leva!

Hur ser min närmaste framtid ut då?

Om två dagar har jag ett långt sommarlov som väntar.

På fredag...

Och eftersom jag skulle kunna sätta mig ner och bara njuta av att vara ledig, så har jag lovat att ta med Tim och Pontus och eventuellt några kompisar till stan för att gå och se och uppleva karnevalen som är nu i helgen!

Och sedan har jag lovat några av deras kompisar att de ska få vara hemma hos oss för att slippa fritte ibland...

För egentligen så är det väl ganska tråkigt att bara vara ledig?

  



Av Ann - 15 juni 2010 08:05

Otur för henne, tycker säkert hon...

För nu har jag ringt om vaccination för hennes del.

Klockan 9.30 är det dags.

Så nu får hon vara instängd tills dess.


Jag jobbar nämnligen eftermiddag idag.

11-16. Så då passade det bra.

Barnen ville vara hos morfar så de bidde lediga idag.

Morfar åker ju till Abisko på lördag så det är ju bra att de umgås nu.

Får väl se hur det blir resten av veckan för de ville gärna sova hos morfar men jag tror att han behövde jobba lite, så ja, vi får se.


Nu börjar det växa skog i hagen igen...

Förra året blev det så högt att hästarna nästan inte syntes.

Vi sa att i år skulle det betesputsas tidigare.

Kan nog tycka att det är dags nu...

Är det någon mer som har sådana problem?

Jag kan inte påminna mig om att jag har haft sådana problem i någon annan hage..?

Någon som har något tips på annat man kan göra än att hålla efter det med betesputs?

Får? Det vill jag inte, även om gubben vill...


Soligt och fint idag ivarjefall, hoppas det är lite varmare också än det varit nu ett tag!


Nu blev det ett till sådant där tråkigt inlägg utan kort... men...


Godmorgon!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards