Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 17 juni 2010

Av Ann - 17 juni 2010 22:40

Idag hade jag och barnen sommarlovsfest ute på gräsmattan när vi kommit hem.

Jag struntade i att packa upp alla kassar med extrakläder som jag tagit hem idag eftersom det var sista dagen och gick ut i solen med barnen istället.

Jag anar att kassarna ändå står kvar imorgon...

 

Vi festade loss på chips och festis!

Bara sådär en torsdag eftermiddag, det tyckte barnen var jätte busigt! 


Skönt var det ivarjefall!


Sedan ringde min kära pappa och sa att han skulle komma med en förtidig födelsedagspresent till barnen, en gunga!


  

Det här såg ju inte mycket ut för världen...


  

men han hade god hjälp av två ivriga!

(fick ta bort en nakenfis, men knäna syns ivarjefall!)


 

och tillslut så blev det en gungställning!


Fick på nakenfisen ett par badbyxor så jag kunde ta kort, men annars så är favvoklädseln... foppatofflor...


  

Tim frågade om hans miner kom med och jag sa nej... men det gjorde dem, på bägge korten!


Och inte att förglömma, idag kom takstolarna och teglet till taket. Så nu sitter takstolarna där de ska på nybygget!

Tjoho!

Av Ann - 17 juni 2010 13:17

Alltså sista vfupasset!

Så nu är det sommarlov på riktigt!

Jag bjöd på lite glass och det känns både skönt och lite tråkigt...

För det är ju ändå "mina" barn som jag inte får träffa på länge om än alls... men ändå skönt för det känns som om jag behöver vila upp mig lite.

Väntar på att den där känslan av stress och att jag glömt något ska försvinna från min mage.

Det måste ju helt enkelt finnas någon som är stressad och glömsk som den kan försvinna till..?


Igår så kunde jag inte hålla mig utan jag strödde och tog in hästarna en liten stund.

Tycker själv att det är så skönt att få in Hilma så jag kan ta av hennes Hannibalmask en stund...

Vet inte om det är jag eller hon som lider mest av den...


Mag och box bild!

  

Mellis stannade mitt i dörren och undrade nog om det verkligen var hennes box eller om hon gått fel...


  

Hilma såg väldigt nöjd ut, om det var för boxen eller för maten vet jag inte..?

Eller det kanske jag vet... Jag får känslan av att det var för maten...


  

Hej, hallå!

Mellis såg väldigt nöjd ut över att ha fått både fönster att titta ut igenom och att hon har, när dörren är öppen, väldigt bra utsikt därigenom med.


  

Mamma passade på att fylla på blomlådan med lite mer blommor.

Det är så fint, synd bara att bakgrunden inte är det...


Igårkväll till väldigt sent satt jag och en vän och planerade kiosken för Tims poolspel den 3 juli. Då har de poolspel hemma. Det är ju liksom inte bara att, utan det krävs lite planering att ta hit 6-7 lag för spel.

Men nu har jag ju sommarlov så jag har väl tid..!

I helgen är det poolspel i Köping.  Det är inte min favvo syssla att gå på träningar och poolspel men som sagt... vad gör man inte för sina barn!


När jag kom hem idag så möttes jag av den här bilden...


  

Det var från början inte meningen att katterna skulle vara inne eftersom pappa är allergisk. Vi gjorde iordning i källaren åt dem.

Men de slutade ju med att de ändå får vara inne ibland när vi är hemma, det är svårt att passa dem på sommaren tex när dörren står öppen.

Men det är absolut inte meningen att de ska vara inne när vi inte är hemma! Så gubben måste ha missat att hon var inne... tur hon inte blev nödig för dörren ner till källaren var stängd...



Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards