Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 23 juni 2010

Av Ann - 23 juni 2010 22:05

Hade tänkt mig en dag med mycket vila och läsa, men...

i vanlig ordning så blir det sällan som man tänkt sig.


Dagen började med att barnen målade sina lamm

  


och här är de färdiga


  


Sedan kom en kompis till barnen och lekte och badade medan jag besteg och övervann mount tvättberg.

Synd att det redan börjar resa sig igen...


När jag var färdig med det så var det dags för lunch.


De uppe på taket jobbade på och efter lunch var det färdigt och dags att sätta dit takstolarna.


Själv satte jag mig som sagt i min osköna solstol efter maten och här är min utsikt framåt

  


och min utsikt åt sidan...

  

Det var fiiiint!


Men säg den vila som varar för evigt... jag fick för mig att fixa lite extra gott fika så jag ställde mig och bakade en sockerkaka och en ananaspaj.

Det skulle jag inte gjort om jag hade vetat att han (gubben) hade brutit strömmen i köket, det var bara spisen som funkade...

Så jag bakade i hallen...


Men tillslut, så här blev det när de var klara

   

Så när vi (de) fått på tak så har vi en övervåning!


   

Grabbsen låg mest i blöt, tänk vad en liten plastpool kan göra för välbefinnandet!  


När jag suttit och läst en liten stund kom sambon och barnen till en av de som hjälpte oss med taket och vi hade en jättetrevlig stund med korvgrillning och mycket snack.

Tjejsnack, det behövs också ibland för välbefinnandet!

Så... hur långt kom jag i min bok då?

Jag är nog inne på åtminstone andra kapitlet...


Hästarna då..?

Tja de är väl ungefär som vanligt förutom att Mellis inte ville ha sitt kraftfoder ikväll (!?), så jag hoppas att hon äter upp det under natten och inte låter Hilma få det.

Men jag tror ärligt talat inte att Hilma kan äta upp det med sin mask...


Nu ska jag fortsätta mitt oförtröttliga krig mot flugorna för att sedan stupa i sängen, som förmodligen måste skakas rent från sånt som ramlat ner när de hållit på med taket.

Men om jag väntar tillräckligt länge så kanske M redan har fixat det när jag väl lägger mig...


Godnatt!

Av Ann - 23 juni 2010 16:34

hur rart jag har det!

Jag sitter i min osköna solstol och läser och kliar sönder myggbett!

Men det är varmt... så överkroppen är i skuggan och benen i solen.  

Disken lär stå kvar... för den lämnade jag för en stund.

Och Stina, du som undrade, jag har kommit ett kapitel snart i boken!   

Men som du misstänkte så har det inte blivit riktigt så mycket i den som jag tänkt.

Jag har lagat lunch, bakat en sockerkaka och en ananaspaj till grabbsen på taket, och en kompis till barnen kom och badade med dem en stund.

Så det har gått i ett, men nu latar jag mig ett tag!



Bilder på vad som hänt här kommer senare, oj oj, det har hänt saker, jag lovar!

Nu ska jag läsa vidare!


Av Ann - 23 juni 2010 07:32

Idag ska takstolarna upp.

Gubben är redan ute sedan ett tag tillbaka och förbereder.


Så idag är det

* måla får (barnen har tjatat ett tag nu så det är väl dags...)

* fixa mat (det enda jag bidrar med till husbygget idag)

* fixa hästar (är ju inte så mycket nu för tiden)

* fortsätta med mount tvättberg (världens högsta och enda berg som växer i en rasande takt...)

* sitta i solstol och läsa

som gäller!


Godmorgon!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards