Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 25 juni 2010

Idag blev det av!

Av Ann - 25 juni 2010 22:11

Min mamma var här och firade midsommar med oss.

Fira och firat...

Gubben har spikat på taket så... så mycket firande kanske det inte blev, men en hel del god mat!


Mormor hade med sig en ny hängmatta!

  

Jag hade ju sönder den gamla och har lovat dem en ny ganska länge så... tur att mormor kom med en!


Innan lunch gosade jag och mockade åt hästarna.

Försökte även ge Melllis sitt kraftfoder men hon var inte så sugen på det idag heller... hon åt bara om jag matade henne...


Till lunchen gjorde jag en jättegod bål

(men den blev inte lika god som Evelinas...)

 


Vädret har varit super och eftersom det blåste lite så kunde jag vara i solen.

Så efter lunch så satte jag mig äntligen i min fula solstol och läste.

Hela eftermiddagen.

Och det var så skönt! 

Så idag blev det äntligen av, min läsning i solen.

(Fast jag frågade faktiskt barnen om de ville dansa runt midsommarstången, innan jag satte mig i solen, men det ville de inte.)


... och eftersom vädret var bra och allt annat flytit på som vi tänkt så måste ju något strula....

  

Grillningen i kväll gick inte så bra så vi använde vår supermoderna ugn istället!


Nu har Tim precis lagt sig och han har plockat blommor som och lagt under kudden.

Hörde att han frågade M om M hade gjort så när han var liten och drömde han då om mamma (mig)?

Ja, svarde M det hade han gjort och drömt om mig. (säkert...)

Det tror jag inte att du gjorde, svarade Tim...

Sedan frågade han ifall han drömde om någon tjej, var han tvungen att gifta sig med henne då?   

Gullungar... vad söta dem är..!


Hoppas ni haft en lika skön midsommar som vi!



 
 
Ingen bild

Gabbis

25 juni 2010 23:12

Haha,vilka goa funderingar...hoppas ni fick en underbar midsommar

 
Ann

Ann

25 juni 2010 23:34

Desamma till er!
Hör av mig, P fick ju inte med sig vare sig formen eller kannan...

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

 
Viveca

Viveca

26 juni 2010 00:14

Vilken trevlig blogg du har. Får komma hit oftare:) Tack för besöket hos mig!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

 
Stina

Stina

26 juni 2010 08:21

Låter som en riktigt skön midsommar, och tänk att det blev läsning/solstol för dig !

Jättekul med alla bilder du lägger in Ann, har jag inte sagt det förr så säger säger jag det nu : jag gillar din blogg, skarpt ! =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
Ann

Ann

26 juni 2010 08:57

Stina: Du har sagt det förr men jag gillar att höra det! ;)
Viveca: Tack för det!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards