Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 29 juni 2010

Av Ann - 29 juni 2010 22:21

Vad hände idag då?

Tja, lite av varje.

Lite tvätt, lite städ (läst mycket) mycket hästpyssel,   och säkert massa annat som jag redan glömt.


Hmmm det prasslar ute i köket... undra om mannen snor mina chips som jag hade gömt..?

Attans i så fall..!

Hårdmacka, svarade han när jag frågade, men jag hörde nog...


Å, jag har ju vattnat mina land och rabatter idag igen!

Nu börjar de bli bortskämda med det...


  

Men visst är den fin? Jag älskar rosor!


Och kolla det här!

  

Finfina tomater, som kanske blir röda en vacker dag!


Man kan ju tro attjag kan det här så måste jag erkänna att tomaterna redan fanns på plantan när jag fick den av svärmor?

Fast jag tror inte att de var så stora då...


Mellis har sedan ett tag tillbaka fått lite större juver men nu är de inte så där sladdriga längre.

Idag när jag kände så var de fasta men det kom inget när kände efter.

Det börjar verkligen närma sig nu!


Vet inte om det har med dräktigheten att göra men hon är lite lustig.

Pratar jag med henne eller rör vid henne så hummar och brummar hon och svarar tillbaka.

Gnäggar liksom som om jag var fölungen...

Hon har alltid varit pratig men nu slår hon alla rekord!   


Och de stackars hästarna har blivit så bitna på juvren...   då kommer Mellis och hummar och vänder rumpan mot mig och lyfter på bakbenet. Då ska man klia och man får inte sluta!


Jag har förresten fått utöka mitt krig och för nu även krig mot bromsen.

Hur svårt kan det vara att fatta att de inte är välkomna här?

Fast de kan ju inte ha någon hjärna, det märks ju...


Hittade den här härom dagen...

 

Vi hade ju främmande av liten söt flicka i lördags, som glömde Pippi hos oss.

Tur för henne att jag tänkt åka och hälsa på dem snart!

Är den saknad tro? 


Gonatt!


Av Ann - 29 juni 2010 12:56


Man städar lite här... och lite där... slänger i en tvätt i maskinen...

och sen måste man vila...


  

Av Ann - 29 juni 2010 07:36

Började med att katterna ville in och äta.

Släpper in Fiffi och Snurre.

Hör att Mjauis kommer jamandes... och hör på jamandet att hon inte bara vill in.

Mycket riktigt, hon har en mus med sig som hon ska ge till "ungarna".

Tycker hon borde fatta att de faktiskt kan jaga själva nu.

Och gör det.

Men hon fortsätter att komma med "mat".

Döda och icke döda.

Härligt.


Igår fyllde Lena år.

Jag pratade med henne ett antal gånger men inte kom jag ihåg att hon fyllde år...  

Så... HURRA HURRA för Lena! ... igår...

Flåt...


Vad händer idag då?

Inte mycket... ska väl försöka röja upp här inne så man slipper ha skor på sig, kanske handla lite mat... kanske tvätta lite om jag får lust... vi får väl se!


Godmorgon!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards