Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 30 juni 2010

Av Ann - 30 juni 2010 21:34

Så var det kväller igen då.

Skulle åkt till Linde och hälsat på en kompis men det blev framflyttat så istället har Anna och hennes Wille varit här och badat *burr* och ätit tacos.


Men innan idag så åt jag något av det bästa jag vet. Nämnligen vattenmelon...

(förresten är det en frukt? eller är en melon en... melon helt enkelt?)

Det är bara sååååå gott!


  

Speciellt så älskar jag den säkert genmanipulerade kärnfria sorten.

*mmmmm gott*


Mamma, varför tar du kort på din melon? frågade Pontus.

För att visa i bloggen, svarade jag.

Då får du ta kort på min banan med, svarade han då.

  

Så här är hans banan!


Vädret har varit både lite svalare och blåsigare idag, men det blev inte så mycket regn.


Skönt tyckte både hästarna och jag.

  

Så hästarna har tillbringat större delen av dagen utanför sitt tak, nere i hagen!


Men barnen tyckte det var ganska kallt att bada idag, för att låta bli att bada, det går inte!

Av Ann - 30 juni 2010 13:55

Det skulle bli sämre väder idag.

Sämre väder för mig är regn.

Så jag tänkte att jag skulle slippa att vattna och att gräsmattan skulle få sig en blöta för både den och hagen börjar se lite gul ut nu.

Men jag vet inte, så mycket regn har det inte kommit, det syntes nästan inget i regnmätaren.

Men jag lovar att det kändes när vi var ute i det!


  

Så, vad är det här för väder egentligen?


Besöket hos sjukgymnasten gick bra, det enda hon gjorde var att fråga hur det var och mätte hur många grader jag kunde röra armen nu mot förut.

Sedan skulle jag skriva något frågeformulär om hur det axeln var nu, så de kunde jämföra och se hur bra operationen var.

Kruxet var att de missat att låta mig göra testet före operationen så det var ju ingen idé att göra nu heller, när det inte fanns något att jämföra med...


  

Och så kan jag ju inte låta bli att lägga in en bild på vårt hus

som nu är lite mer klart än tidigare.

Så nu får det regna igen... och det gjorde det förståss med... lite grann!


Det här blev egentligen ett totalt ointressant inlägg, så jag vet inte varför jag gjorde det, men så är det, ibland mer och ibland mindre kul läsning..!

Man kan inte vara på topp jämt, eller hur säger man?   

Av Ann - 30 juni 2010 07:46

Idag ska jag på återbesök hos sjukgymnasten för axeln på förmiddagen.

Det är över ett år sedan den opererades, jösses vad tiden går!

Barnen får vara hos gubben på jobbet och göra någon "pryo"timme för jag är inte så sugen på att ta med dem dit.


Kanske åker jag till Lindesberg och hälsar på min vän där i eftermiddag...


Annars så har jag faktiskt inget som ligger över mig.

Tvätten är avklarad, jag har handlat, städat, rensat ogräs och klippt gräset...


Det är det som är skönt med sommarlov eller semester, man kan göra lite som man vill!


313 dagar har nu gått sedan seminering och räknar man på 330 dagars dräktighet så är det bara 17 dagar kvar!

Räknar man 11 månader så är det 21 dagar kvar, så hur man än räknar är det snart dags att börja vaka!

Undra vem som är mest nervös, hon eller jag?


Godmorgon!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards