Mina tankar om allt och ingenting

Direktlänk till inlägg 30 juni 2010

Det här med väder...

Av Ann - 30 juni 2010 13:55

Det skulle bli sämre väder idag.

Sämre väder för mig är regn.

Så jag tänkte att jag skulle slippa att vattna och att gräsmattan skulle få sig en blöta för både den och hagen börjar se lite gul ut nu.

Men jag vet inte, så mycket regn har det inte kommit, det syntes nästan inget i regnmätaren.

Men jag lovar att det kändes när vi var ute i det!


  

Så, vad är det här för väder egentligen?


Besöket hos sjukgymnasten gick bra, det enda hon gjorde var att fråga hur det var och mätte hur många grader jag kunde röra armen nu mot förut.

Sedan skulle jag skriva något frågeformulär om hur det axeln var nu, så de kunde jämföra och se hur bra operationen var.

Kruxet var att de missat att låta mig göra testet före operationen så det var ju ingen idé att göra nu heller, när det inte fanns något att jämföra med...


  

Och så kan jag ju inte låta bli att lägga in en bild på vårt hus

som nu är lite mer klart än tidigare.

Så nu får det regna igen... och det gjorde det förståss med... lite grann!


Det här blev egentligen ett totalt ointressant inlägg, så jag vet inte varför jag gjorde det, men så är det, ibland mer och ibland mindre kul läsning..!

Man kan inte vara på topp jämt, eller hur säger man?   

 
 
Viveca

Viveca

30 juni 2010 21:39

Vad fint huset kommer att bli:)
Vad är det för operation du gjort?
Att inte ha några mätvärden från innan var väl lite klantigt av dem kan tyckas, men tycker du själv att armen funkar bättre?

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

 
Ann

Ann

30 juni 2010 21:55

Viveca: Jag har opererat axeln för att den hoppade ur led hela tiden, och jag har inte fått full rörlighet tillbaka, men det trodde vi inte heller. Jag hade ändå en sämre rörlighet innan operationen eftersom den hoppade ur så lätt så det har blivit bättre!
Mätvärden hade dem sen innan men det var en test om hur axeln funkade innan och efter operation som de inte hade gjort. Klantigt men inte det enda som de missade... men det blev bra i slutändan ändå! :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

 
Stina

Stina

30 juni 2010 23:11

Vi fick 5 stänk regn imorse ... och jag som var så glad när jag vaknade till dropparna som föll.
Torrt börjar det bli =(

Tänk att sjukvården missar så mkt ... men huvudsaken är väl att din axel är bättre !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 april 2017 01:34

på den här bloggens vara eller icke vara...Jag är ju inte helt flitig med skrivandet och har inte varit på länge...Det av olika anledningar men sammanfattningsvis så kan man nog säga att det är livet som kommit ikapp.Barn/familj, hästar, jobb kräver ...

Av Ann - 1 december 2014 21:11


Det har varit mycket fest ett tag nu. Fest innebär sen kväll och ev att man intar alkoholhaltiga drycker. Jag tror jag är för gammal för fest... man repar sig liksom inte på flera dagar... och jag brukar ytterst sällan inta alkoholhaltiga drycker.....

Av Ann - 19 november 2014 15:34

för att rida unghäst som bockar och stegrar sig när han inte får som han vill... Marken är hård och skitig och dessutom måste jag GÅ hem för att kunna komma upp igen... Pallen ni vet... Jag tror jag vill ha en gammal en som bara gör som man be...

Av Ann - 2 november 2014 18:37

Idag tog jag en ridtur med mina barn. Alltså, jag red och de cyklade. Och beroende på från vems perspektiv man ser det ifrån så var det antingen nästan ramlaavvarning, vad hon tjatar på oss eller skitkul, vi tävlar om vem som kommer först. Det där...

Av Ann - 31 oktober 2014 21:48

Förena nytta med nöje. Umgås med tonårsaktig 11-åring på neutral mark utan telefon, dator, ipad eller tv. Riktigt, riktigt mysigt! 11-åringen shoppade loss och fick några nya tröjor, adidaströjabyxa, mössa, vantar, vinterjacka, vinterkängor och ...

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards