Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Ann - 6 juli 2010 09:46

Just nu är det inte mycket annat än häst och föl i skallen på mig.

Nog för att jag var enkelriktad tidigare med men nu är det nog snäppet värre är jag rädd...

Så mina inlägg kommer förmodligen till största del handla om vakor, väntan, sömnlöshet, juverstorlek och annat, som jag förstår att alla andra som inte är intresserade av hästar finner otroligt intressant!

Det här vet jag ju naturligtvis inte men jag kan ju anan...


  

Så här ser man ivarjefall ut när man gått 318 dygn med föl i magen!


Var ivarjefall och hälsade på min vän i Lindesberg igår och lånade då även hem kameran som ska sättas upp i stallet.

Det fattades en sladd så vi får se om vi hinner skaffa den idag.


  


Har bestämt mig för att sätta upp den i stallet och när hon är ute så får jag gå och kolla henne.


För nu ska jag ha stenkoll har jag tänkt!

Förmodligen blir det väl ändå så att jag vakar och kollar henne i veckor och inget händer... sedan i en av mina förmodade korta sovstunder så fölar hon.

Utan mig..!

Men vi får väl se!


Pratade med hovis igår för Hilma är rätt lång i tårna nu och Mellis har fått väldigt fula hovar.

Han sa att det nog inte går att göra så mycket med dem mer än kanske putsa till lite i kanterna eftersom hon är så stor och tung nu. Så han skulle komma i veckan.

Han sa också att det nog var lika bra att han kom nu för "annars fölar hon nästa vecka och så ringer du nästan hysteriskt och säger att hon ska verkas för att hon är ful i fötterna, och då är jag bortrest..."

Han känner mig ganska väl, kan man säga..!  


Så nu väntar jag... på ett svart litet sto med vita tecken!

... och får väl ett fuxfärgat hingstföl!

Men vad gör det?   


Nej, nu ska jag nog väcka Pontus som fortfarande sover...


Godförmiddag!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards