Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 8 juli 2010

Av Ann - 8 juli 2010 22:14

Det är inte bara bra med en kamera i stallet.

Man (eller ivarjefall jag) blir lite lätt (väldigt mycket) hypnotiserad av tvbilden av hästen.

Jag kan liksom inte riktigt slita mig ifrån den och göra något annat.

Just nu ligger hon och sover.

Det skulle jag också vilja.

Men jag är rädd att jag inte vaknar mer på hela natten om jag väl somnar.

Så jag försöker hålla mig vaken.

Ivarjefall ett tag till.

  

En annan sak är att jag gärna "läser" in för mycket i det hon gör.

(angående om hon ska föla eller inte alltså)

För egentligen så har jag ju ingen aning om vad hon gör och hur hon beter sig i stallet när jag inte är där i vanliga fall...


Okej, lite annat än bara häst då.


Lite bilder från idag på badstranden...

Korten har mina vänner Sabina och Annika tagit.


Här var vi... Skillingeudde i Kungsör

  

Jättefint och bra för barnen


       Mina finaste   ...


busade mycket!

     



Lilla söta Ida

  


och storebror William

Det är ett så jättehärligt kort tycker jag!


och tillsist, jag och liten Livia

  

Av Ann - 8 juli 2010 19:29

Kameran alltså!

Min kära gubbe   satt och sa imorse att nu får det vara nog med hur mycket pengar man lägger ut på fölis som inte ens har kommit.

Han tyckte det var onödigt att kameraövervaka när vi har så nära till stallet.

Men... i eftermiddag när han kom hem hade han ändå fixat kablarna så nu sitter kamernan där den ska.

Häftigt!


  


Och här är hon!

  


Äntligen inne!

Hon har gapat efter mig sen vi kom hem ifrån badet så nu har hon äntligen fått komma in.


Annars har vi haft en väldigt skön dag idag vid sjön.

Jag har inte badat men barnen desto mer.

Får se om jag kan få fram lite kort ifrån det.

Själv tog jag inte ens med baddräkten...


Nu ska jag göra hamburgare..!

Av Ann - 8 juli 2010 08:30

Ännu en fin dag... och jag har lovat killarna att åka och bada, och då menar jag inte hemma.

Utan jag kommer att vara tvungen att exponera min kropp size större för andra...

Jippi... eller nåt...

*suckar*


Imorse var hovslagarn här och verkade Hilma och filade och tog liiite i tårna på Mellis för att hennes hovar hade fula sprickor.

Det har varit så torrt att de blivit fula, hon går ju knappt utanför taket så hon får inte direkt någon fukt i hovarna från daggen i gräset heller.

Men nu har vi avvärjt den största katastrofen så får vi fixa resten när hon fölat.

Trots att de varit inne sedan 16 igår eftermiddag så ville inte Mellis gå ut nu. Men det var hon ändå tvungen till.

Hon kan ju inte stå inne dygnet runt.

Fast det tycker hon tydligen...


Hilma nöp hovis när hon blev verkad.

-Brukar hon göra så? frågade han.

-Nej, svarade jag.

Sekunden efter nöp hon mig i armen...

Vad är det med henne?

Vill hon dö eller?  

Hon nyper en sådär lite i skinnet och det gör... ont!

Kärring!

Tror inte hon uppskattat att få stå inne så länge...


Jag har tjatat både förra året och i år på att vi ska ta fram chryslern.

Det har varit dåligt väder, hinner inte och en massa andra dåliga ursäkter.

Och vad händer?

Jo, igår kom han hem med den... den enda dag som jag inte skulle vara hemma.

Betyder det att han inte vill att jag ska åka med eller?

  

  

Så det blir den här vi åker i till Västerås och Power Meet på lördag.

För det blev på lördag vi åker, fast jag skulle gärna åka på fredagen med...


Godmorgon!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards