Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 9 juli 2010

Av Ann - 9 juli 2010 23:01

... och längtar...

Ni kan inte ana hur jag längtar...


Mellis blev inne i natt.

Jag öppnade boxdörren och sa åt henne att hon kunde gå och gick ut och hämtade skottkärran.

När jag kom tillbaka hade hon demonstrativt vänt rumpan åt dörren...

Så jag mockade åt dem och lät dem vara kvar.


Imorgon har jag ordnat "barnvakt" och drar iväg på Power Meet.

För jag tror inte det blir något föl än på ett tag ändå... och jag behöver göra något annat än att stirra på en tjock mage en stund!

  

Så för en gångs skull ska hela familjen åka iväg tillsammans!  


Nu ska jag lägga mig för imorgon ska jag upp vid 05.30 och fixa hästarna.

Vid 07 ska vi åka!

Av Ann - 9 juli 2010 17:02

Har haft besök av en klasskompis Tiina med hennes två döttrar och hunden Soya.

Vi ska få äran att vara hundvakt åt Soya när Tiina och familjen åker på semester.

Två veckor ska vi få mysa med henne, härligt!

  


Annars händer det inte mycket.

Mellis är precis likadan som hon varit de andra dagarna.

Så imorgon planerar jag att åka till Västerås och Power Meet.

Men för säkerhets skull så ska jag höra med en vän om hon kan åka och kolla läget lite imorgon.

Idag har Mellis inte stått och gapat efter att få komma in, så vi får se, hon kanske får vara ute i natt.


Av Ann - 9 juli 2010 08:03

Att ha kamera i stallet är inte helt smärtfritt.

Jag har väldigt svårt att släppa tvn och har alltså inte sovit speciellt mycket.

Det är väldigt svårt att tolka allt man ser när man inte vet hur det är i vanliga fall.


Det jag vet nu är att hon ligger ner ganska mycket.

Säkert vid minst 5 olika tillfällen såg jag henne ligga och sova.

Det såg ut som om hon har haft en hel del förvärkar i början av natten, för hon har med jämna mellanrum tryckt upp häcken mot väggen, hängt med huvudet och sett allmänt besvärad ut.

För att sedan återgått till att äta hö, alldeles avslappnad.


Så jag trodde (hoppades) att det skulle vara dags naturligtvis men icke.

Det avtog under natten...

Nu vet jag ju förståss inte om hon har haft så här länge, eller om det börjat nu.

Ingen som har erfarenhet hur de är innan fölning?

Vet ju att alla är olika men någon som beter sig som Mellis?


Förra fölningen så kollade jag på kvällen och inget syntes på henne.

Men likväl så låg där en liten Kahlea på morgonen.

Så det verkar gå fort, hon verkar inte visa så många tecken långt i förväg, men det kanske kan vara olika det med..?


Idag ska jag ivarjefall få besök av en klasskompis vars hund vi ska passa när de åker på semester.


Det är väl min plan för idag.


Har kanske lite andra saker jag borde göra men jag har ingen större lust med det faktiskt... så vi får väl se.

Kanske kan skylla på att jag är trött?


  

Fast vissa av oss verkar vara tröttare än mig...


Jag sov ivarjefall på soffan i natt, Pontus hos M och Tim slutade sin sömn hos mig på soffan.


Godmorgon!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards