Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 16 juli 2010

Av Ann - 16 juli 2010 22:14

Om dagarna är gräsligt varma så är kvällarna desto skönare.


Ikväll var en sån kväll.


Vi grejade och donade med och tillsammans med hästarna.

Jag vet att de uppskattar när de får vara med.


Mamma tyckte Mellis behövde borstas...

  


... och tog saken i egna händer

   

Jag blev så paff så jag var tvungen att föreviga det så det finns bevis!


Mellis och Tim målar...

   

eller... Mellis snusar och kontrollerar att Tim målar rätt


   

min egen konstnär...


   

och här är resultatet!

Man kan se att det är stallet, hagen och åkern med skog!  


Har också varit en snäll mamma idag och åkt med barnen till badet inne i stan.

Jag led först, men det var inte så fruktansvärt när jag väl var i vattnet.

Ja, för jag badade faktiskt.

Tim han är som en fisk och hoppade gladerligen från ettan och dök ifrån kanten och Pontus hör och häpna, var inte ett dugg rädd utan tog sats och kastade sig i vattnet och simmade omkring som en annan sjöjungfru!

Träffade en klasskompis till Tim som de lekte med i vattnet och det gjorde ju det hela ännu lite roligare.

Besöket där var mycket uppskattat av barnen så nu ligger jag nog på + igen... hoppas jag!


Nu ska jag i vanlig ordning gå och lägga mig i soffan (det blir två veckor nu då) och titta på hästen som det inte händer nåt med!


Godnatt!

Av Ann - 16 juli 2010 08:00

som berodde på trevligt sällskap igår kväll, vaka och att jag vid 05 inte kunde somna om, så jag gick ut och släppte ut hästarna (och det gjorde att jag verkligen inte kunde somna om) så sitter jag här och försöker fördriva tiden tills barnen vaknar.


  

Så här såg de ut när jag sist tittade till dem... så söta!  


Hästen ja... hon var inne på sitt 328 dygn igår så idag är det mest troligt att det blir 329 idag då!

Och... ja, inte mycket händer...

Hon har inte varit lika matglad inatt så det är ganska mycket hö kvar och kraftfodret tog en bra stund att pilla i sig, men nu går hon och äter gräs... så ja... min väntan och vaka fortsätter.

Igår kände jag ivarjefall fosterröresler igen.

Har inte känt det på ett tag för så fort jag har känt på magen så flyttar hon sig för att jag ska komma åt att klia henne på juvret... så det har varit svårt att veta om det varit fosterrörelser eller om det bara rört sig för att hon rör sig.

Men som sagt, igår kväll så kände jag ordentliget, och det var skönt.


Vad händer idag då?

Ja... det undrar jag med.

Antar att jag måste bestiga mount tvättberg igen och att jag inte kan skjuta upp gräsklippningen längre...

Visst låter det kul?


Godmorgon!



Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards