Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 19 juli 2010

Av Ann - 19 juli 2010 20:34

jag både såg och kände ordentligt ikväll!

Det bästa är att få träffa den live, det nästbästa är det här, sparkar i magen!

  

Av Ann - 19 juli 2010 18:03

Blev det gräsklippning och ogräsrensning?

Nopp.

Vi åkte och... BADADE på badet inne i Arboga istället med ett extrabarn.

JAG åkte ännu en gång till badet... jösses vad jag måste vara osugen på att rensa och klippa...

Tim hoppar gladeligen från trean och har nu börjat snegla på femman.

Det tycker hans mamma är lite väl... högt...

Men jag antar att jag inte kan bestämma det...

    


Har kommit på att armpuffar är bland det sämsta man kan ha på en unge.

Stackars Pontus får klämblåmärken efter dem och de korvar sig och är bara struliga.

Så jag sa åt  honom att han måste lära sig att simma istället!

Bra idé va?


Nu ska jag laga lite mat åt oss och när jag tittar ut så ser jag en häst som inte ser ut att ha några som helsta planer på att föla och barn som häller sand innanför kallingarna... härligt..!


Det här blev återigen ett sådant där otroligt intressant inlägg av mig..!   

Av Ann - 19 juli 2010 10:06

och jag ser inga hinder till att klippa gräsmattan och rensa ogräs, som jag skjutit på länge...

...om jag inte hittar på något annat med barnen förståss..!

Det är bara det att barnen inte verkade överväldigande när jag frågade om de ville göra något.

Jag fick aldrig något svar, de gick in i sitt rum och lekte...

Så... jag vet inte om det betydde att de tyckte att jag gott kunde klippa gräset...


Annars så fick jag igång elen till hagarna igår, gick runt och fixade och donade så nu funkar den.

Och ja, jag vet att det var på tiden...

Sedan när jag ändå var i farten så började jag såga ner alla ekar i nya hagen. (kunde inte göra det i våras, visste inte vilka som var ekar förren bladen kom...) Jag gjorde halva hagen igår, sen tröttnade jag.

Men det är på gång!

Kanske, om vi inte hittar på något idag, att jag blir klar med det också.

Nu låter det som om hela hagen är full med ekar, men riktigt så illa är det inte. Men det finns några stycken som ska bort.


Allt tack vare att det inte är så varmt längre så jag kan börja röra mig igen!


Bjuder på några gamla bilder från när vi faktiskt använde hästarna...  

  


Hilma som riddarhäst


   


   

Ute och kör race med Hilma och hundarna


   

Mellis -00


     

Något smalare än nu...  längtar till hösten då jag tänkt sätta igång henne igen...


Inget föl ännu som ni förstått, men juvret kanske är liiiite större med lite god vilja och igår kväll betedde hon sig lite som om det kanske var dags.

Men icke sa Nicke...

Men den som väntar på något gott... eller vad är det man brukar säga...


God förmiddag!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards