Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 22 juli 2010

Av Ann - 22 juli 2010 22:48

jag är trött, sur och allmänt otrevlig så blir det inte mer bloggande än så här idag...

  


Men imorgon kommer Soya som jag ska vara hundvakt åt och goda vänner på mat till kvällen, så då kanske jag blir på bättre humör!

  


Nu ska jag tillbaka till soffan och titta på tvprogrammet som jag tittat på de senaste veckorna..!


Godnatt!

Av Ann - 22 juli 2010 08:33

Inte för att jag egentligen vill hålla på att gnälla... men det suger... att vaka alltså...


Mellis juver är som en kossas och med lite god vilja kunde man kanske skymta vaxproppar igår... men föl?

Nej du...


Som om inte det är nog att man är trött av allt vakande, inatt så hade tydligen en spindel bestämt sig för att spinna en tjock (den såg ivarjefall tjock ut...) tråd mitt i kameralinsen.

Ganska irriterande men det gick.

Ända tills någon sorts insekt bestämt sig för att kameran var en utmärkt sovplats...

Och när den, efter ett par timmar fortfarande var kvar och Mellis låg ner och stånkade och jag inte såg något, tröttnade jag.

  

Så jag gick ner till stallet (mitt i natten) och med grepen och en handduks hjälp, tog jag bort både spindelnät och insekt.

Allt väl så långt, men när jag kom in, vad får jag se?

Jo, när jag tog bort skiten så har jag även flyttat kameran, så jag såg... ingenting...

Ner till stallet igen för att konstatera att jag inte når kameran ens med stol...

Upp till huset igen för att leta på en stege.

Det tog mig 5 vändor in innan jag såg så jag var nöjd.

Mitt i natten...


Så nu gnäller jag ändå... det SUGER att vaka!

Men törs man sluta?

Neeeej!


Igår tog jag ivarjefall beslutet att gå på räkafton igen, med min svägerska denna gång.

Vi har gått varje år i väldigt många år, är ganska säker på att det är över 10 år som vi har varit där och käkat.

Var nämnligen lite i valet och kvalet om jag skulle gå, men gubben skulle titta till Mellis lite och jag trodde nog inte att fölisen skulle komma på kvällen (hon har fått de andra tidigt på morgonen) så jag gick.

Rätt beslut, för det hände ju inget...

Men gott var det!


Godmorgon!


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards