Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Ann - 4 augusti 2010 22:40

Jag har blivit getingstucken!

På vänsterhanden mitt emellan lillfingret och ringfingret...

Den bara kom och stack mig!

J-la geting!!!  

Så nu är det krig mot dem också, jösses vad många krig jag håller på med.

Myror, myggor, knott, flugor, broms och nu getingar.

Det är fullt upp, hur ska man hinna med något annat?


Hade jag varit svullen och dan så skulle jag tagit ett kort på det... men nu nöjer jag mig med att gnälla...

Men det gör ONT..!  

Av Ann - 4 augusti 2010 21:37

Idag har faktiskt inte blivit någon slöardag utan jag har fått en del gjort.

Tro´t eller ej!


Vi började dagen lite lugnt med städning och så fixade jag hästarna på förmiddagen.

Då kom också A en av Pontus bästa vänner hit och lekte.

Sedan blev det hämtning av killarnas kusiner som skulle komma och klippa Hilma och Mc Donalds lunch.

Efter maten blev det klippning av Hilma som bara stod och njöt när pälsen åkte av.

Till och med huvudet fick vi klippa utan problem och hon stod och kliade mig tillbaka när Jenny klippte!

Tack för hjälpen med klippningen tjejer, vi är er evigt tacksamma!


  

Så fin och så skönt för henne, nu gick det äntligen att borsta ordentligt!


När hon var klippt och klar så släpptes hon ihop med Mellis och Merlin (jag ville först se att det inte var några läskiga löss som gjorde att Hilma kliade sig) och det gick hur bra som helst.


  

Så nu går de alla tillsammans igen och jag tror att alla är nöjda med det.

(snygg min Mellis!)


Eftermiddagen tillbringade jag i trädgården, rensandes ogräs, klippte kanter osv. och om jag klipper gräset imorgon igen så ser det nog hyfsat ut, för nu börjar det se ut som om någon bryr sig om trädgården igen!


Idag har vi även lyft ett bakben på Merlin och det gick bra efter lite sprattel. Han är ingen dumbom, han fattar snabbt, frambenen är inga problem.

Att ledas går bättre och bättre men ingen favoritsyssla direkt, det slutar fortfarande oftast med att jag får putta på lite där bak men även det går bättre.

Han måste ju ledas nuförtiden eftersom han inte är sugen på att följa med in i stallet eller in i hagen längre!


Även Soya har haft en skön dag med två skogspromenader och resterande dag lös och ledig i trädgården.

Hon är så duktig nu och har bara jagat katterna en gång idag, och det inte så farligt.

Katterna är nu inte så rädda för henne längre heller så de strosar gärna förbi henne på ett inte alltför långt avstånd.

Tror nästan att de retas med henne!


  

Så här fint ligger man  nuförtiden när katterna busar ett tiotal meter ifrån!


Det var min dag det!

Imorgon blir det gräsklippning och vinbärsplockning.

Tim har fått i uppdrag av morfar att plocka av vinbären, han skulle då få en liten slant men det var tydligen myror vid ena busken så jag lovade att hjälpa honom...

Vinbärsbuskarna är nämnligen min pappas.

Jag ville inte ha dem, men se, det ville han. Så han fick dem om han skötte om dem och det har han gjort... typ... och då är det ju väldigt lägligt att vara bortrest när det är dags att plocka av dem!  


Godnatt allihop!


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards