Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 5 augusti 2010

Av Ann - 5 augusti 2010 23:50

kommer ifrån http://www.dekaltext.com/index.htm eftersom det var några som ville veta det!

Ute

Av Ann - 5 augusti 2010 22:41

I natt är hästarna ute för första gången...

eller rättare sagt, Merlin är ute på natten för första gången, de andra har faktiskt varit det förut..!

Har tänkt att beroende på väder och vind så får de vara ute och ikväll var det underbart skönt!


Har börjat planera för höt inför vintern.

Vad kostar höt/hösilaget nuförtiden?

Vad har ni, hö eller hösilage?

Måste köpa mer halm också... och krafft...

Bara sånt där kul...


Annars så är vinbären avplockade och frysta, trädgården är i hmmm bättre skick och det går att gå in hos oss utan spade och karta...


Merlin är idag borstad för första gången och då med de nya borstarna.

Jag tror killarna tog ungefär 4 borsttag var, sedan var de klara!

Själv tog jag några fler borsttag på honom men han är inte så stor så det gick ganska snabbt och jag tror att han tyckte det var skönt.

De andra två tanterna fick sig en omgång med borsten de också så nu är alla rena, iallafall en stund!

När jag stod där och pysslade slog det mig hur lyckligt lottad jag är som har så underbart goa hästar!

Skulle kunna stå och bara titta på dem i evigheter...  


Godnatt!

Av Ann - 5 augusti 2010 12:06

Tim och jag har plockat av vinbären...

eller vi har en kvar... och det är så tråkigt!


Men gräset är klippt och två av tre vinbärsbuskar klara!

Skulle plocka av lite tomater... och då såg de ut så här?   


  

Varför? Någon som vet?


Igår fick jag mina skyltar och texten till transporten.

Skyltarna var jättefina men med vit text istället för guldtext så de skulle skicka nya + att jag fick behålla de gamla! Så nu har jag två skyltar var till dem att lajja med!


  

Ni får tänka er dem med guldtext/ram istället!


Till transporten...

  

Det kommer att bli jättebra!


Och jag vet... fjortisvarning... men jag tycker det är kul!

Det är säkert ett trauma från när jag var fjorton och inte hade någon transport att sätta namn på..!   


Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards