Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 10 augusti 2010

Av Ann - 10 augusti 2010 21:51

Lek och buslandet var som vanligt en hit för barnen.

De hade superkul!

Och jag fick snacka lite häst (och annat) med stackars Cissi... hon stackarn fick höra om alla mina mer eller mindre inbilade problem...

Vi planerade även killarnas 7-års kalas som de ska ha tillsammans med en till kompis för hela klassen.

Vi har tänkt att hyra gympasalen och slå hmm... tre flugor i en smäll, alltså ha ett kalas för alla tre!

Smidigt tycker vi, jättekul, tycker barnen!


Lite bilder ifrån lek och buslandet

  

Pontus...

och Tim i klätterställningen

  


Den är hur stor som helst och jag letade lääänge innan jag hittade dem...

  


Pontus var genomsvett!

  


  

Pontus åker nerför vulkanen...


medan Tim står kvar där uppe!

  


Hästarna fick sitt ikväll med och som vanligt hade jag lite svårt att slita mig ifrån dem.

Och de är faktiskt (!) ute på nätterna fortfarande!

Till min stora glädje märker jag att de använder regnskyddet när det är dåligt väder och att de är så sams att Hilma också får komma in.

Det gör att jag sover lite bättre på nätterna när jag hör regnet smattra utanför!


Mjauis stack första dagen när Soya var här och nu när jag tänker efter så har jag inte sett henne sen dess...

Det är över två veckor sen så nu tycker jag det är dags att hon kommer hem igen, men hon har ju för vana nuförtiden att sticka hemifrån då och då så hon dyker väl upp..!


Undrar om jag ska ta ett avsnitt NCIS innan sängen kallar?


Godnatt!

Av Ann - 10 augusti 2010 08:53

En härlig morgon med mycket gos och förväntan.

Idag ska vi nämnligen åka till lek och buslandet med A, Pontus kompis, M, Tims kompis, M´s syster med kusin och M´s mamma.

Det har de sett fram emot länge... jag har lovat att vi ska göra så mycket nu när Merlin äntligen är född!


Gick ut för att mocka och mata hästar, (nej, de är inte inne, men jag mockar regnskyddet minst en gång om dagen och Mellis får kraftfoder två gånger om dagen) borstat och smörjt svansar mm.


  

Merlin kollar om det finns nåt kvar...


  

Oj, vad hände nu då? Någon mer kommer...


  

Det var Lillhusse som var gossugen!


Merlin har redan mig i sitt grepp.

När jag ska gå ifrån dem så gnäggar han, jag stannar.

Gosar en stund till och går.

Han gnäggar och springer efter.

Jag stannar och gosar lite till...

Och så håller vi på tills vi är så långt ifrån Mellis att hon gnäggar tillbaka honom eller jag försöker slå dövörat till och går ändå.

Jag blir alltid kvar längre än jag tänkt...

Så... vem bestämmer..?  


Nu ska vi gå och äta frulle så vi är klara när A, Pontus kompis kommer!


God förmiddag!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards