Mina tankar om allt och ingenting

Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av Ann - 16 augusti 2010 21:49

Idag har jag och barnen varit och tittat på ganska nykläckta kycklingar, jag har nog aldrig sett så små förut tror jag.

De var så söta!

Och Linda, du bor så fint!

Tack för besöket!

 

Men jag måste nog erkänna att jag tycker att de stora är hmmm inte läskiga men nära på!


Annars har jag och barnen gjort ett ryck här hemma och städat.

Det gick sådär för barnen, men jag gjorde det jag skulle.

Tog mig an mount tvättberg också, men har en del kvar att bestiga...


Hästarna... å han är så go!

Har jag sagt det någon gång?

Eller alla är så goa!

När jag kommer ut i hagen och ropar på dem så kommer de i galopp allesammans och gnäggar!

Merlin i spetsen, men han brukar bli omsprungen av sin mamma efter en stund!


Dagens bilder

  

Gör sitt bästa för att smaka..!


Mellis följde förståss med upp och ställde sig under taket, hon är nog rätt sugen på att få komma in på kvällarna...

  

Det kliar lite...


  

Tycker ni han växt något?


Tog av och på grimman ett par gånger på Merlin och lyfte lite på alla fötter, nemas problemas.

Försökte sedan att gå några steg med honom och det gick sådär...

Något steg här och något steg där går bra, men jag måste nog fixa lite hjälp där med någon som leder Mellis före, tror jag.

Samtidigt är han ju inte så gammal än, så det är ju ingen panik.

Men ska jag ta in dem så underlättar det ju ganska mycket om det går att leda honom eftersom han tycker det är roligare att vara utanför hagen än i stallet eller i hagen!

Jag är ju i princip alltid själv.


För någon vecka sedan flyttade det in en groda i vår tvättstuga.

Jag kan ju bara säga som så, att någon hyra såg jag inte till, så jag har försökt att få ut den sedan dess.

Eller rättare sagt, jag har låtit Tim försöka få ut den...

Så idag lyckades jag kasta en hink över den och gick för att säga till (skrek, kanske jag gjorde...) Tim att han kunde ta ut den.

Han kom och vi fick under en kartongbit under hinken och bar ut den från källaren.

När vi kommer ut så säger Tim att han skulle vilja känna på den och jag tänkte att det gör väl inget om han lyfter ur den.

Dumt tänkt av mig...

Han tar upp den, ler stort och går emot mig, varvid jag snabbt backar.

Det får till följd att han börjar springa mot mig med grodan i högsta hugg och jag löper iväg över gårdsplan.

Han slutar alltså inte att jaga mig med grodan förren jag gastar, att om han inte slutar jagas med grodor så får han inte spela på datorn på ett helt år, det är djurplågeri (eller ivarjefall mammaplågeri!).

Då slutar han springa, flinar lite, visar händerna, rycker på axlarna och säger, jag har ju redan släppt den..!


Skitunge!!!  

Vem har uppfostrat honom?


Tack och hej, leverpastej!

Av Ann - 16 augusti 2010 09:30

så fel jag hade!

  

Jag börjar inte förren veckan efter, den 30 augusti ju!


Ja men dåså, då är det ju inte så bråttom med att skaffa böcker!

  

Av Ann - 16 augusti 2010 09:01

till skolan börjar...

Tim börjar på onsdag, jag på... måndag... tror jag...

Kanske är det dags att börja fixa med böcker och annat som jag behöver till skolstarten.

Men jag vill inte.

Varken börja skolan eller börja fixa inför någon skolstart.

Men jag är väl tvungen antar jag.


Jag har vissa mål med den här veckan:

* klippa gräset och fixa landen och vissa blomlådor som inte är för snygga

* städa verandan på röda stugan (vårt röda hus som står bredvid vårt "riktiga" 

hus och där vi förvarar all skit)

* hämta halm

* hämta hö/hösilage

* försöka få Merlin att tycka att det är jättekul att bli ledd

* förhoppningsvis kommer hovis

* montera ner kameran som jag lånat för att kunna kolla Mellis

* sätta upp boxskyltarna som kom förra veckan

  

Snygga va?


* allt som man alltid har, mount tvättberg, städning inne och annat tråkigt.

Observera att jag inte tagit med: fixa skolböcker...


Men nu ska vi äta frulle för sedan ska vi och hälsa på en kompis som har fått kycklingar!


Förresten, en liten rolig sak ifrån riddarspelen där de tänkte bränna en häxa. Då frågade de publiken om de visste eller sett någon...

Min son ställer sig då upp och pekar på mig och skriker:

-Här sitter en!

Och skrattar sedan halvt ihjäl sig!

Undrar hur jag ska tolka det..?

  

Godmorgon!

Presentation

Hästarna

    

              Hilma RS 3878

                    1995

      Almnäs Baron     Tova

                   Shettis

 

 

  

                   Merlin

                    2010

Karamelle ox  Tendencioso IV

               Hispanoarab

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards